Magazin

Vanzarile BMW au crescut in 2012 pe piata romaneasca

Publicat: 03 feb. 2013
1

BMW a fost singura marca auto din Top10 ale carei vanzari au crescut in 2012 pe piata romaneasca, in contextul unei scaderi generale a pietei de autoturisme de 23,7% comparativ cu anul 2011, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

BMW ocupa locul 9 in clasamentul celor mai vandute marci de autoturisme pe piata romaneasca, iar livrarile au urcat anul trecut cu 6,6% fata de 2011, la 2.161 unitati.
Dacia, liderul clasamentului, a inregistrat o scadere de 29,6%, la 19.948 unitati, Volkswagen – minus 19,9%, 8.046 unitati, Skoda – minus 23,8%, 6.291 unitati, Renault – minus 33,8%, 4.785 unitati, Ford – minus 15,6%, 4.682 unitati, Hyundai – minus 3,1%, 3.300 unitati, Opel – minus 49,8%, 2.446 unitati, Toyota – minus 20,2%, 2.315 unitati, Peugeot – minus 21%, 1.910 unitati. Anul trecut s-au vandut in Romania 72.179 autoturisme noi.

Pe modele, singurul autoturism din Top10 care a inregistrat cresteri fata de 2011 a fost Ford Fiesta – plus 13,1%, la 1.801 unitati livrate.
Celelalte modele, cele mai populare printre clientii romani, au consemnat scaderi semnificative: Dacia Logan – minus 38,1%, 9.780 unitati, Dacia Duster – minus 25,3%, 5.346 unitati, Skoda Octavia – minus 22,4%, 3.350 unitati, Renault Clio – minus 36,8%, 2.478 unitati, VW Golf – minus 32%, 1.986 unitati, Dacia Logan MCV – minus 29,7%, 1.940 unitati, Ford Focus – minus 24%, 1.721 unitati, Dacia Sandero – minus 40%, 1.510 unitati, Skoda Fabia – minus 13,1%, 1.372 unitati.
Pe segmente de piata, anul trecut au crescut doar clasa monovolumelor – 29,3% si clasa E a masinilor executive – 17,3%, in timp ce clasele cu volume mari de vanzari au scazut semnificativ.

Clasa A (mini) a scazut in termeni de vanzari cu 21,3%, clasa B (mica) – minus 31,6%, clasa C (medie) – minus 30,1%, clasa D (mare) – minus 18,1%, clasa F (lux) – minus 18,9%, clasa sport – minus 10,5%, clasa SUV – minus 5,4%.




Comentarii
Adauga un comentariu