Actualitate

Un specialist in aviatie face dezvaluiri uluitoare despre elicopterele SMURD. De ce se prabusesc aceste aparate de zbor

Publicat: 03 iun. 2016
1

@ Reporterii cotidianului BUNA ZIUA Iasi au stat de vorba cu unul dintre cei mai experimentati piloti din tara, cu peste 10.000 de ore de zbor @ Cum putea pilotul sa salveze echipajul de la bord, de ce se prabusesc elicopterele SMURD, ce pregatire au pilotii sunt doar cateva dintre dezvaluirile facute de acesta

Un specialist in aviatie a acceptat sa discute cu reporterii cotidianului BUNA ZIUA Iasi, despre prabusirea elicopterului SMURD Iasi in Republica Moldova. Specialistul cu peste 10.000 de ore de zbor in toata tara si in afara granitelor tarii face dezvaluiri cutremuratoare. Acesta a acceptat sa vorbeasca doar sub protectia anonimatului si dezvaluie probleme grave din acest sistem.

Specialistul care a vorbit pentru BUNA ZIUA Iasi a lucrat in aviatia civila si a instruit personal din aviatia militara. Echipajul de bord, pilotul si copilotul, care se afla la mansa elicopterului SMURD, facea parte din aviatia militara, Inspectoratul General al Aviatiei din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI).

Citeste si: Filmul groazei din timpul prabusirii elicopterului SMURD. Lumea medicala din Iasi este in lacrimi – FOTO,VIDEO

„Atat personalul aeronautic civil navigant, cat si personalul aeronautic militar navigant respecta niste reguli generale, dar fiecare are de respectat si niste reguli speciale. Personalul aeronautic de la SMURD respecta reguli militare si nu sunt obligati sa respecte regulile speciale civile. Exista niste zone considerate periculoase. Este vorba despre suprafete mari impadurite, localitati intinse pe suprafete mari, suprafete mari de apa (lacuri, mari). Un pilot de la SMURD trebuie sa ocoleasca aceste zone, pentru ca nu are o inaltime suficienta in cazul in care apare o defectiune tehnica, pentru a putea ateriza in siguranta. In general, zborul peste aceste zone periculoase trebuie sa fie efectuate la inaltimi de minimum 300 metri. In timpul carierei, aveam indicatii clare si nici macar nu trebuia sa ne apropiem de anumite zone impadurite. Unii stiu de ce aveam aceasta interdictie (in unele zone cu suprafete mari de padure se afla unitati militare-n.r.)”, a declarat specialistul.

Ce ar fi trebuit sa faca pilotul ca sa evite catastrofa

Cu o pregatire temeinica in domeniu si peste 10.000 de ore de zbor, specialistul de la Iasi a spus ca pilotul ar fi putut evita tragedia care s-a petrecut joi, 2 iunie 2016, in raionul Cantemir din Republica Moldova.

„Exista o serie de factori care a dus la producerea tragicului accident aviatic de ieri (joi, 2iunie- n.r.). Vremea proasta este primul factor. Pilotul nu a  avut inaltimea de efectuat un viraj mai strans, s-a inclinat si a atins copacii, moment in care s-a prabusit. Aceste aparate de zbor de la SMURD nu sunt niste elicoptere sa se defecteze in aer. Daca as fi fost la mansa, as fi aterizat in marginea satului, intr-o gradina, as fi asteptat sa treaca rafala de ploaie, vant si apoi mi-as fi continuat zborul sau nu”, a declarat pilotul care a acceptat sa vorbeasca pentru BUNA ZIUA Iasi.

„Pilotii militari de la SMURD nu au antrenament sa zboare in zone necunoscute”

Despre pregatirea pilotilor de la SMURD, specialistul in aviatie a fost extrem de dur.

„Auzim ca pilotul avea 400 de ore de zbor si lumea crede ca este foarte mult. Conteaza foarte mult unde au fost efectuate aceste ore de zbor. Sunt piloti de la MAI care au 3000 de ore de zbor pe care le-au efectuat numai in jurul aerodromului. Asta nu inseamna aproape nimic. La aviatia civila, faceam intr-un an sute de ore de zbor, iar colegii de la aviatia militara aveau 50 de ore de zbor. Nimeni nu a iesit a pensie din aviatia civila fara 10.000 de ore de zbor in toata tara. In aviatia militara sunt gradati care ies la pensie si cu 50 ore de zbor. Cand au inceput sa se foloseasca elicoptere SMURD, au luat baieti de la armata si iau bagat in „lupta” fara antrenament. Lasa ca o sa facem instruire pe parcurs. Asa ceva nu trebuia sa existe. Acesti piloti de la SMURD nu au antrenament de a zbura in zone necunoscute. Nu au pregatirea necesara. Una este sa zbori in jurul aerodromului si este cu totul altceva sa sbori in zone necunoscute. Copilotul este in elicopter pentru a invata. El nu are cu ce interveni in caz de ceva”, a precizat specialistul.

„Indeplinirea misiunii este mai importanta decat salvarea echipajului”

Echipajele de aviatie militara sunt instruite pentru a indeplini misiuni, dupa cum sustine specialistul in aviatie. „Toti pilotii, copilotii de la SMURD sunt de origine militara. Imi amintesc o discutie cu reprezentantii de la Eurocopter, in vederea achizitionarii unui elicopter, care ne-au pus o serie de conditii: sa avem bani, personal calificat cu cel putin 1000 de ore de zbor si aparatul de zbor sa fie exploatat de aviatia civila, asa a spus producatorul. Stia ca aviatia civila are personal foarte bine pregatit. In armata, echipajul trebuie sa indeplineasca misiunea cu riscul de a baga in mormant oamenii. In aviatia civila, esti obligat sa asiguri viata echipajului si a aparatului de zbor”, a precizat profesionistul in aviatie.




Comentarii
    • specialistu lui peste, la toate se caleaza motoarele si ei dau vina pe piloti, toate au probleme cu kerosenul romanesc, toate acelasi poveste, alimenteaza din alta zona si in maxim jumatate de ora le vezi prabusite, ia mai cititi un istoric toate au „jumatate de ora”

  • Bine ca esti tu deștept , iovan nu mai avea experiența când sa prăbușit ? Când e sa mori , mori

  • Domnul Comandor Doru Gavril avea peste 3000 de ore de zbor din care 400 pe Eurocopter EC135. După părerea multor specialiști numărul total al orelor ar însemna o experiență considerabilă în zbor. Mai trebuie menționat că domnul Comandor Doru Gavril este din anul 2005 în cadrul Inspectoratului General de Aviație astfel ca dumnealui a mai realizat astfel de zboruri și pe condiții vitrege cât și în teren necunoscut. Iar persoana ce a fost consultata ar trebui sa se mai documenteze deoarece acest model de elicopter este utilizat și de forțele armate din Irak ,Iordania și de către forțele aeriene Elvețiene.

  • Oricum.. Ca si la sofat,intervine rutina si nu mai tii cont chiar de toate regulile si regulamentele,bazindu-te mai mult pe experienta care ai acumulat-o. Dzeu sa-i ierte!.. Pàcat…

  • Domnul „specialist in aviatie” mai bine se facea politician. Privatiza IGAV, SMURD si MApN si MAI si le rezolva pe toate. Atat de specialist este ca nu cunoaste DELOC ce prevad regulamentele de zbor din av mil. Mai si confunda situatiile de urgenta cu zborurile comerciale. Sa mai citeasca!!!! si sa lase naibii deoparte parerile prea bune despre el si pilotii civili.

  • Daca salvarea unui pacient ( grav, f.grav sau normal ) se face cu riscul sa moara 4 ( PATRU) persoane f. calificate ceva nu e in ordine. Plus 5 ( cinci) copii orfani !!!!

  • Si pe lângă toate relele se mai adaugă un reporter handicapat gramatical.
    De unde ai ieșit tu mai animalule cu o asemenea exprimare și scriere?
    Chiar mata după ce te-a fătat în târla oilor nu te-a dus deloc la scoală nici măcar la dat cu var?

  • Asta se intampla cand iei interviu paznicului de la aeroclub…chiar nu are bani bzi sa angajeze jurnalisti care au macar liceul terminat? Faci tagma de ras domnule jurnalist! Rusine!

  • Bai Pavelescule, dar daca ma-ta ar fi ranita in padure, nu ai vrea sa fie salvata? Lasa ca baietii or sa zboare la 300 de metri inaltime si 5 km lateral de padurea unde e ma-ta ranita, asa cum spune „pilotul” tau! Noroc ca doar ma-ta citeste BZI, ca altfel va faceati de rahat prin toata tara!

  • Bună ziua, sunteți interesat să obțineți un împrumut ??? oferim împrumut de afaceri, împrumut de investiții, consolidarea datoriilor și multe altele. oferim o sumă mare companiilor cu sistemul nostru de transfer de garanție de 100%, vă conectăm până la banca noastră și obțineți împrumutul dvs. cu 24 de ore cu o rată a dobânzii de doar 2%
    Deci, trimiteți-ne un e-mail astăzi la: ([email protected]*****.com) pentru a aplica acum pentru un împrumut.

Adauga un comentariu