Eveniment-Social

Un drum din Iasi nu este revendicat de nicio autoritate

Publicat: 05 sept. 2013
1

Iasul s-a „imbogatit” cu un adevarat traseu de off road. Acesta nu serpuieste pe dealurile din jurul municipiului sau prin vreo padure, ci face legatura dintre Soseaua Bucium si strada Vioarei, calea spre Tomesti. Este vorba despre strada Trei Fantani, cunoscuta si sub denumirea generica de „drumul hotilor„. Craterele din carosabil pun la grea incercare pana si cele mai bine dotate masini de teren. Sunt zone in care asfaltul a disparut cu desavarsire. Cum de altfel sunt zone in care nu se stie unde se termina carosabilul si unde incepe terenul viran. Problema persista de ani buni, iar autoritatile locale isi paseaza rezolvarea de la una la alta. Aflandu-se pe raza municipiului, strada cu pricina ar trebui sa fie in administrarea Primariei Iasi. „Avem doar o mica bucatica a noastra, restul apartine de comuna Tomesti”, a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al Primariei Iasi. „Este absurd. Strada nu apartine de unitatea administrativ teritoriala Tomesti, ci de Primaria Iasi. Nu avem nicio responsabilitate noi, ci de la Tomesti. Am inteles, insa, ca a fost predata celor de la Directia Regionala de Drumuri si Poduri”, a declarat Stefan Timofte, primarul comunei Tomesti
 
La Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi nici vorba despre administrarea drumului hotilor. „Strada Trei Fantani nu este in administrarea noastra. Nici nu poate fi atata timp cat nu a fost predata unitatii noastre de catre actualul administrator. Este adevarat ca strada va face parte din varianta ocolitoare, dar pana atunci nu este responsabilitatea noastra”, a declarat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul DRDP Iasi. Despre lucrari de reparatii sau reabilitare nici nu poate fi vorba. „Nu are rost sa facem investitii pe strada Trei Fantani atata timp cat ea va fi prinsa in planul de realizare a variantei ocolitoare. La anul, vom preda DRDP bucatica noastra din strada respectiva pentru a se incepe lucrarile de realizare a proiectului amintit. Pana atunci, vom pune piatra sparta in acele gauri”, a sustinut Sebastina Buraga. Daca varianta ocolitoare nu va avea finantarea necesara, incepand cu anul viitor, strada va putea fi inclusa in circuitul national de offroad.




Adauga un comentariu