Actualitate

Traseul celor o mie de gropi

Publicat: 10 mart. 2008
1

• Nu mai putin de 1.000 de gropi in asfalt au numarat reporterii cotidianului ZIUA de Iasi, mergand pe jos din zona Sararie pana in zona Iulius Mall • Traseul a fost ales la intamplare • Se poate insa constata ca pot fi numarate 1.000 de gropi alegand aleatoriu o distanta dintre oricare doua puncte din oras: Gara – Nicolina, Pacurari – Tatarasi etc • Actualul primar Gheorghe Nichita dovedeste aceleasi naravuri ca fostul primar Constantin Simirad, incepe lucrari de asfaltare numai din 4 in 4 ani, cand sunt alegeri locale si generale • „In restul orasului deja au inceput lucrari de reparatii si modernizare la infrastructura”, a declarat Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi • Cine plateste iesenilor reparatiile amortizoarelor sau sistemelor de directie ale masinilor care se defecteaza din cauza gropilor? • Aceasta intrebare ar trebui sa-l obsedeze pe primar in fiecare zi

Jurnalistii cotidianului ZIUA de Iasi au facut un exercitiu simplu, un concurs: cine gaseste primul traseul din oras pe care pot fi numarate 1.000 de gropi? Au castigat toti reporterii, desi au plecat din puncte diferite. Il vom descrie insa numai pe cel pe care primarul merge in fiecare zi de acasa la serviciu – din Copou in centrul orasului. Numai ca ziaristul care a plecat din Copou a schimbat putin directia in zona Ticau si a luat-o spre zona Bucsinescu. Ruta aleasa se intinde de pe strada Sararie si se termina undeva pe Calea Chisinaului. Mergand intr-o plimbare, coborand pe strada Cerchez si continuand pe strazile Italiana si Savescu, se ajunge pe C.A. Rosseti, unde poate fi observat deja un numar de 110 gropi de diferite dimensiuni. Intentia primariei de a repara aceste strazi nu s-a concretizat in nici un fel. Zona este destul de populata, constructii noi si-au facut aparitia, iar arterele de circulatie s-au deteriorat din ce in ce mai mult. Plimbarea a continuat de pe C.A Rosseti pana in apropierea campusului studentesc Tudor Vladimirescu. Pe aceasta portiune au fost depistate aproape cinci sute de gropi ce ilustrau o imagine ca de dupa razboi. Pentru soferii care circula cu viteze ceva mai mari, aceasta zona reprezinta un adevarat calvar, acestia riscand sa iasa de pe carosabil in orice moment. Peisajul este imbogatit de vreo 20 de caini vagabonzi care, dupa lasarea serii, ataca orice trecator din zona. Asfaltul era mancat de gropi, soferii trebuind sa le ocoleasca cu atentie pentru a nu fi nevoiti sa plateasca in plus pentru reparatiile autovehiculelor.

Situatia este mai complicata pentru proprietarii masinilor mai scumpe, acestia fiind nevoiti sa achite sume importante pentru remedierea defectiunilor provocate de starea precara a soselelor. Ca peisajul sa fie complet, pe langa numarul mare de gauri in asfalt isi face aparitia si noroiul din apropierea trotuarelor, trotuare ce sunt, la randul lor, intr-o stare nedemna de oras european. Pe unele portiuni se poate observa cum bucati intregi de beton sunt efectiv smulse, trecatorii fiind nevoiti sa dea dovada de maxima atentie pentru a evita aceste obstacole. Dupa caderea ploilor, aceste gropi reprezinta adevarate capcane pentru soferii ce nu le mai pot evita. Si partea de salubrizare este neglijata, zona dintre Podul de Fier si str. Prof. Paul fiind plina de noroaie dupa o ploaie scurta. Ultima parte verificata este reprezentata de portiunea de asfalt dintre Iulius Mall si Calea Chisinaului. Numai la o prima numaratoare au fost identificate peste sase sute de gropi ce caracterizeaza situatia reala a municipiului. Starea drumurilor din aceasta zona depaseste orice imaginatie, gropile adunate una langa alta te duc cu gandul la o calamitate ce s-a abatut asupra orasului. Aceasta zona este cu adevarat deprimanta. Pe langa faptul ca drumurile sunt deteriorate si trotuarele sunt pe cale de desfiintare, acestea sunt efectiv smulse, facandu-si loc pamantul mocirlos. Nici calea de rulare a tramvaielor nu se afla intr-o stare mai buna, tramvaiele ce fac traseele spre zona industriala lasand impresia ca vor sari de pe sine in orice moment. Verificarea s-a terminat cu un raport ce lasa un gust amar: un oras european stabileste un record negativ – peste o mie de gropi pe o ruta relativ scurta. „In special, strada Sararie se afla in pline reparatii. Trebuie sa avem in vedere ca este in santier si ca se lucreaza intens, existenta gropilor fiind normala. Dupa executarea lucrarilor zona va intra in reparatii, iar in ceea ce priveste restul orasului deja au inceput lucrari de reparatii si modernizare la infrastructura”, a declarat Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi.

Primaria arunca pisica in curtea fostului primar Constantin Simirad, de parca patru ani orasul a fost administrat de Vrajitorul din Oz caruia ii era frica sa iasa pe strazi. „Aceasta situatie este cauzata si de mostenirea primita de la vechiul primar, actuala conducere a primariei unindu-si toate eforturile pentru a rezolva starea drumurilor. Intr-un viitor mandat, starea si imaginea orasului vor arata altfel”, a precizat Constantin Neculau, viceprimarul municipiului Iasi, adjunctul lui Nichita. Dupa patru ani de mandat, Gheorghe Nichita a demonstrat ca are aceleasi naravuri ca fostul primar Simirad, care se apuca de asfaltat si de reparat parcuri de joaca din 4 in 4 ani, cand veneau alegerile. Numai ca iesenii nu mai pot fi atat de usor pacaliti si s-ar putea sa nu se mai lase pacaliti la alegerile care vor avea loc anul acesta. Cine plateste iesenilor reparatia amortizoarelor sau sistemelor de directie ale autoturismelor care se strica din cauza gropilor? Aceasta intrebare ar trebui sa-l obsedeze pe primar in fiecare zi.




Comentarii
  • bravo Ziua de Iasi
    poate reusiti sa sensibilizati populatia in a nu mai vota pe acest nemernic ordinar care a reusit sa aduca orasul la nivelul sec XVII
    PSD=PCR=hotie,coruptie,lene,nesimtire,nepasare etc

  • Este adevarat ceea ce scrie in articol, iar unele sectoare apartin de drumuri nationale, este adevarat, dar nici NICHITA nu a facut nimic, Iasul e ca o groapa de gunoi. Curatenie, asfaltare se fac doar in perioada pre electorala. Asa meritam daca unele persoane de peste 40 de ani voteaza cu PSD-ul. Poate noi astia mai tineri vom face ceva. Eu sper sa iasa IRINA, pt ca mie imi inspira incredere, voi faceti cum vreti, numai sa iasa bine.

  • Dar Iasul are prevazut si un post de primar???????De ani buni nu se observa ca acest post sa fie ocupat de vreo persoana. Daca nu este nimeni interesat sa scoatem postul la concurs in strainatate, poate are si orasul noroc de un gospodar

  • Mergeti in zona Canta si Luca Arbore sa vedeti ca strazile arata ca dupa bombardament. Bine ca impozitele locale sunt duble fata de alte cartiere (ex. Nicolina) RUSINE ALESILOR.

  • Bravo domnule Ciprian Boaru! Cunosc naravurile primarului acestui „oras european”; bine mentionate si in acest articol! Sunt multe intrebari care ar trebui sa-l obsedeze pe primar in fiecare zi!

  • TOATE STRAZILE CU LINII DE TRAMVAI SUNT SUB ORICE CRITICA (EXCEPTIE FAC CELE REABILITATE IN URMA CU CEVA TIMP). AU FOST ASFALTATE ZONE CU UN TRAFIC F REDUS ( AVIATIE ETC) IN DETRIMENTUL ZONELOR INTENS CIRCULATE ( A PANU CHIAR SUB NASUL LOR, E. DOAMNA, ARCU ETC…). DESTEPTI CEI DE LA PRIMARIE. SA-I MAI VOTATI ………

  • acest primar, daca iesenii mai au macar putina minte in cap, ar trebui sa nu mai fie ales in veci! Ma si mir ca sta asa de bine in sondaje. Uitati-va la sibiu, Cluj, timisoara, nu mai vorbesc de PiatraNeamt, si veti vedea de fapt cat de in urma ne situam, ce inapoiati suntem. Cat de rau trebuie sa ajungem ca sa se trezeasca lumea? sau poate unora le convine situatia asta. IESENI DRAGI, TREZITI-VA va implor!!

  • BRAVO !
    Poate ar fi interesant de facut o galerie foto cu imagini trimise de ieseni, care sa ilustreze trotuarele inlocuite de santuri si noroaie, gropi sau mai bine zis cratere in asfalt, lucrari de inlocuire a cablurilor electrice si noroaiele ramase in urma datorita faptului ca partea carosabila sau trotuarele nu au fost asfaltate la loc. Tevi de gaz instalate pe zona trotuarelor si plantarea unor aeratoare inalte de 20 cm. (zona doi baieti). Cred ca ar prinde la publicul iesean si de ce nu sa fie trimise Primariei de catre dvs. Poate asa se mai schimba ceva caci in urma sesizarilorcetatenilor catre primarie nu s-a intamplat nimic.

  • O gasca, o bita, un sac pentru pus in cap si un cojoc de scuturat pe spinare pentru fiecare primar puturos cred ca ar schimba cu mult situatia.
    Fara asta nesimtirea e mare. Astia nu au frica nici de lege.
    Leacul „bataia e rupta din rai” e buna si pentru ra.hatii astia de primari care isi bat joc de noi.

  • Iasi,capitala Moldovei.Iasi,capitala Moldovei la gropi.Orasul cu cele mai proaste drumuri din Moldova.In Bacau zici ca e pista de Formula 1,in Piatra Neamt la fel. De la Hotel Europa si pana in Bucsinescu iti dardaie fundu de cate denivelari si gropi sunt.Rusine.

Adauga un comentariu