Eveniment-Social

Sute de profesori ieseni i-au trimis o scrisoare ministrului Educatiei. Iata ce contine

Publicat: 28 feb. 2016
1

@ Dupa ce, la mijlocul acestei luni, la Iasi a avut loc dezbaterea publica pe tema „Copiii nostri si nevoia de reforma in educatie”, participantii au redactat o rezolutie @ Aceasta a fost trimisa inclusiv ministrului Educatiei

Documentul cuprinde concluzii la temele abordate si care au facut referire la: armonizarea familiei, profesorilor si administratiile scolilor, modernizare si pastrarea vechilor valori si pastrarea identitatii nationale in context european.

„Vrem sa construim, nu sa demolam! Suntem cu totii constienti ca reforma este necesara, dar educatia reprezinta un domeniu prea important pentru a risca o reforma de dragul reformei, cum s-a tot incercat in ultimii ani, sau o reforma pripita, care sa demoleze in loc sa construiasca. Consultare autentica si cumpanita! Credem ca o Programa scolara buna nu se poate realiza decat prin consultarea tuturor partilor, incepand de la cel mai inalt for stiintific al tarii (Academia Romana), la specialisti in Stiintele Educatiei din toate centrele mari universitare ale tarii, la profesori practicieni cu experienta in domeniu, pana la parinti si elevi, beneficiarii directi ai actului didactic. Acordarea atentiei maxime dezvoltarii spirituale, a caracterului si apartenentei identitare! Consideram ca toate cele cinci planuri-cadru aflate in dezbatere in intreaga tara ar pune in mare pericol procesul instructiv-educativ, iar consecintele se vor rasfrange asupra societatii noastre pe termen lung. Restrangerea disciplinelor fundamentale va afecta iremediabil dezvoltarea intelectuala a elevilor. Reducerea orelor de cultura generala si a orelor de educatie estetica va conduce la o incultura generalizata. Neglijarea stiintelor spiritului – Religia, va duce la abolirea unui obiectiv pe care-l accentuau marii pedagogi ai neamului – Eminescu, Spiru Haret: modelarea caracterului. Noile discipline propuse – educatie civica, drepturile copilului, educatie pentru sanatate, educatie antreprenoriala, care au mai mult un caracter ideologic decat unul formativ, trebuie sa ocupe un spatiu mult mai redus, potrivit capacitatii elevilor de a intelege si asimila notiunile respective. De altfel, aceste discipline pot fi frecventate optional”, se arata in preambulul Rezolutiei.

Aceasta poate fi citita, complet, pe www.bzi.ro. La intalnire au participat, printre altii, si prof. univ. dr. Eugen Munteanu, de la Facultatea de Litere, lect. univ dr. Bogdan Neculau, de la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei si inspector scolar pentru management, ambii de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC). Actiunea a fost una comuna, devenita realitate multumita initiativei unor organizatii ale parintilor si profesorilor din judet, printre care APOR – Asociatia Parinti pentru Ora de Religie, Asociatia Prorelis, Asociatia profesorilor de istorie din judetul Iasi, Asociatia Chronos XXI, Societatea de Geografie din Romania – filiala Iasi si Fundatia IF 2000.

CITESTE AICI REZOLUTIA COMPLETA A PROFESORILOR DIN IASI ADRESATA MINISTRULUI EDUCATIEI

Citeste si: La Iasi, saptamana viitoare se vor derula cele mai tari dezbateri pe teme educationale

Citeste si: Invatamantul gimnazial, sabotat de incompetenti. Parintii si profesorii din Iasi s-au aliat impotriva pseudo-expertilor – FOTO




Adauga un comentariu