Majoritatea romanilor din mediul urban asteapta in acest an, sub bradul de Craciun, cadouri materiale, iar bugetul mediu alocat pentru cumparaturile din aceasta perioada se ridica la 544 de lei, cu 31% mai mare decat in 2014, arata rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicitatii marti. In acest an, 11% dintre romanii de la oras prefera bunurile spirituale (sanatate, fericire, liniste sufleteasca etc.), in scadere de la 19%, cat se consemnase in aceeasi perioada din anul trecut. Potrivit cercetarii iSense Solutions, numarul romanilor care doresc sa primeasca de Craciun bunuri materiale a crescut cu 15%, in 2015 fata de anul precedent, la 85%. In acest context, telefonul mobil conduce in topul celor mai dorite produse de Craciun, 13% dintre romani preferand un astfel de cadou, fata de 7% anul trecut. Alte daruri asteptate de sarbatori sunt: automobilele, articolele de vestimentatie, accesoriile/bijuteriile (cate 6%) si banii (5%).
„Faptul ca romanii sunt materialisti in preajma sarbatorilor nu reprezinta o surpriza, insa este de remarcat ca a scazut considerabil procentul celor care doresc sa primeasca de Craciun bani, de la 18% in 2014 la 5% anul acesta. In schimb, in topul cadourilor preferate au aparut automobilele, un dar deloc usor de oferit”, a comentat Andrei Canda, managing partner iSense Solutions. Studiul de specialitate releva, de asemenea, ca femeile, mai mult decat barbatii, isi doresc cadouri materiale de Craciun (88% dintre femei versus 82% dintre barbati). Pe lista preferintelor se afla, in cazul femeilor, hainele, accesoriile/bijuteriile, parfumurile si produsele cosmetice, in timp ce barbatii asteapta de la Mos Craciun, produse electronice. Anul acesta, romanii din mediul urban au alocat in medie 544 lei pentru cadourile de Craciun, cu 31% mai mult decat in anul precedent. Barbatii au alocat acestor cumparaturi un buget semnificativ mai mare decat cel al femeilor, de 607 lei. Printre cadourile pe care romanii intentioneaza sa le ofere celor dragi se gasesc: articolele de vestimentatie (36%), jucariile (22%), produsele cosmetice/de ingrijire personala (19%) si dulciurile (18%). Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.006 de respondenti, in 2015, si 1.069 de respondenti, in 2014, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.