Soferii de TIR pot fi considerati noii sclavi ai Europei, din cauza conditiilor inumane in care traiesc si muncesc. Acestia se hranesc pe drum, dorm in cabine, nu beneficiaza de ajutor medical daca se imbolnavesc in afara tarii si, de foarte multe ori, sunt pacaliti chiar de firmele care ii angajeaza, pierzandu-si inclusiv vechimea la pensie. Totul se intampla pentru ca angajatorii, atat din Romania cat si de peste hotare nu respecta legislatia europeana in vigoare. Soferii sunt platiti mizerabil si nu li se asigura conditii minime de trai si munca. De exemplu, in vestul Europei, soferii romani campeaza, fac dus si mancare la maginea drumului pentru ca daca ar cheltui diurna pe cazare si mancare ar ramane fara bani. Mai grav este ca patronii ii obliga sa depaseasca timpii de condus, inseland autoritatile.
Vezi si
Totul se intampla chiar sub ochii autoritatilor. Legislatia europeana cere ca soferii sa fie platiti cu salariul pe care il incaseaza un angajat din tara in care fac cele mai multe curse. Soferii romani conduc intre 60 si 80% din timpul de lucru in tari ca Danemarca, Belgia, Olanda, dar sunt platiti ca in Romania. Salariul minim este de 1.250 de lei brut, adica 912 lei bani in mana, plus o diurna de minimum 35 de euro pe zi. Salariul cu care se incadreaza un sofer din Olanda sau Belgia este si de 12 ori mai mare, diurna ridicandu-se la aproximativ acelasi nivel, plus sporuri substantiale. In timp ce soferii firmelor din strainatate parcheaza in locuri special amenajate, romanii trag la marginea soselei in weekend, unde stau asteptand sa porneasca din nou la drum. Asa traiesc timp de cateva luni pe an, arata evz.ro.