Actualitate

Si tu poti pati la fel! A ramas socata cand a vazut ce s-a intamplat cu produsul cumparat de la Altex!

Publicat: 08 apr. 2015
1

@ O ieseanca a crezut ca innebuneste cand a vazut pentru ce a platit @ Niciodata nu a mai fost pusa in aceasta situatie, mai ales ca mai cumparase produse din acel magazin @ Aceasta regreta si acum alegerea facuta

Unul dintre cele mai importante magazine de electronice si electrocasnice a intrat in vizorul autoritatilor iesene dupa ce o ieseanca a depus o reclamatie. Tanara din Iasi a incercat sa rezolve problema amiabil cu firma de unde a cumparat produsul, insa, pentru ca nu a ajuns la niciun rezultat, a depus reclamatie la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi. Aceasta a reclamat firma Altex pentru ca a cumparat o masina de spalat ce s-a defectat la scurt timp dupa achizitionare.

Haine curate, dar sfasiate

Proaspata mamica, Ioana B. a vrut sa cumpere o noua masina de spalat la un pret rezonabil, dar care sa fie si de calitate. Dupa ce a consultat listele cu produse de la mai multe magazine de electronice si electrocasnice din Iasi, a gasit ceea ce cauta la Altex. Astfel, s-a dus la magazin si a cumparat o masina de spalat Whirlpool in valoare de 1.400 de lei. Cand a ajuns acasa, a vrut sa o testeze si dupa ce a consultat indicatiile de utilizare a masinii, a pus-o in functiune si a spalat cateva hainute ale copilului. Acestea au iesit curate, iar la urmatoarele doua spalari totul a decurs normal. Insa dupa o saptamana de la achizitionare, au aparut problemele. Ieseanca a mai pus o masina la spalat, iar cand a vazut cum erau hainele, a ramas socata.

Citeste si: Feriti-va de ei! Flanco, Altex, Orange sau Romtelecom, in topul firmelor sanctionate in 2014

„Pur si simplu erau sfasiate, rupte. Nu am mai vazut asa ceva niciodata. M-am dus imediat la magazin, iar cei de acolo mi-au zis ca o trimit la service sa vada unde e problema. Daca era o defectiune de fabricatie, o reparau pe banii lor, daca era vina mea, plateam eu reparatia. A doua varianta am exclus-o de la inceput pentru ca am urmat indicatiile din cartea tehnica pentru a o folosi. Urma sa astept un raspuns de la cei de la firma”, a spus Ioana B. Dupa o saptamana, aceasta a primit raspuns ca masina e in regula si a trecut de testul de la service, deci poate sa vina sa o ia. Cand a adus-o acasa si a folosit-o din nou, hainele au iesit tot rupte. Ieseanca a dus-o iar la service dupa o alta saptamana, a primit-o acasa reparata, dupa spusele celor de la firma. Insa nici a doua oara nu a functionat normal. Abia dupa ce a facut scandal si a depus plangere la Protectia Consumatorului, femeia a primit contravaloarea masinii de spalat. Nimeni insa nu i-a mai platit hainele rupte, timpul pierdut sau transportul de atatea ori de acasa la magazin. 

Zeci de reclamatii la Protectia Consumatorilor

De altfel, tot mai multi clienti din Iasi sunt nemultumiti de produsele pe care le achizitioneaza din magazinele de electronice si electrocasnice. Fie ca achizitioneaza un fier de calcat, un laptop, un telefon mobil sau un aragaz, acestia depun sesizari la CJPC Iasi. Comisarii din cadrul institutiei au fost asaltati in acest an de clientii care s-au trezit ca produsele s-au defectat la scurt timp dupa ce le-au achizitionat. Acestia au primit in 2014 si in 2015 in jur de 50 de reclamatii impotriva Altex sau Flanco. In aceasta perioada, au fost aplicate operatorilor economici care comercializeaza produse electronice si electrocasnice in judetul Iasi 23 de sanctiuni contraventionale, din care 10 amenzi in cuantum total de 25.000 de lei si 9 avertismente. Principalele abateri constatate in urma actiunilor de control au fost urmatoarele: nerespectarea termenului maxim de 15 zile de remediere a deficientelor in perioada de garantie, comercializarea de produse fara a fi insotite de certificatul de garantie, instructiuni de folosire, instalare, exploatare, intretinere sau fara traducerea unor informatii in limba romana.

Citeste si: Altex a pierdut procesul cu OPC-ul dupa ce a umilit un client din Iasi




Comentarii
  • N-au vrut cei de la Altex sa va plateasca reclama? din articol reiese ca au fost de buna credinta, i-au returnat banii pe produs, nu vad unde-i problema. Doar nu ei au produs masina de spalat, ci pur si simplu importa diverse produse si le vand. Firma Whirlpool nu e o chinezarie, ci o firma serioasa, prin urmare nu se pune problema de inselaciune sau rea vointa.

Adauga un comentariu