Magazin

Sfaturi pretioase pentru momentul in care vrei sa vinzi masina

Publicat: 01 iun. 2011
1

O masina se poate vinde mai mult sau mai putin bine, in functie de de anul de fabricatie, performante (motor, consum, fiabilitate), starea tehnica, nivelul de intretinere, culoare, etc. La fel conteaza clasa din care face parte, masinile medii diesel fiind mai cautate decat un SUV gurmand sau o masina de colectie la care pretul real si corect este foarte greu de estimat.

Masina sa fie într-o stare cat mai buna

Chiar daca o vindeti pentru un pret relativ mai mic decat cel al pietei, potentialul cumparator doreste sa obtina cat mai mult pentru banii pe care ii da. Astfel, teorii de genul „La banii astia la ce te asteptai?” nu functioneaza, pentru ca un client se gandeste ca daca mai asteapta chiar gaseste ceva mai bun. Sunt putini cei dispusi sa ia o masina ieftina pe care sa o revopseasca sau sa schimbe totul prin ea. Cel care o cumpara doreste sa se urce la volan de-a doua zi. E mai greu de vandut cu o usa indoita sau cu parbrizul fisurat chiar daca masina e pe ansamblu buna. La fel, vreun bec ars, pneu cu galma sau stergator rupt arata penibil.

Afiseaza kilometrajul real

Nimeni nu e atat de naiv sa creada ca o masina este mai noua sau mai putin uzata doar pentru ca e curata sau nu are defecte vizibile. Clientii s-au desteptat, aviz amatorilor!

Autovehiculul trebuie sa fie lustruit

Pentru 70 de euro ii dati un look mult mai apetisant, tapiteria sa miroasa a proaspat, iar scrumierele evident golite. Orice mic detaliu al unei intretineri dezordonate si delasatoare tradeaza un stil care nu este apreciat de cumparator, intrucat se considera ca proprietarul si-a batut joc de masina cat timp a avut-o. Masinile de fumatori sau de iubitori de animale pierd puncte, mai ales in cazul unei tapiterii roase sau miros de catel. Motorul sa arate decent, nu il spalati ca riscati sa aveti surprize, dar sters cu o carpa, ca sa „dea bine” e la îndemana oricui.

Accepta probarea masinii

Omul vrea sa vada inainte marfa, sa o atinga, sa o pipaie, sa o probeze, nu isi cumpara o masina in fiecare zi. Nimeni nu se lasa impresionat de un vanzator nervos sau care zoreste pe toata lumea. Transparenta va aduce un punct în plus. De asemenea, fiti pregatiti sa faceti o evaluare si impreuna cu un cumparator care s-ar putea sa aleaga el insusi service-ul.

Chilipirurile care fac diferenta

Nu va zgarciti sa cereti un pret separat pentru vreun CD-player oricum vechi sau pentru jantele demodate si zgariate. Nimeni nu va vrea sa le cumpere. Mai bine le lasati pe masina si faceti un pret „rotund”, decat sa dati ocazia ca un client sa se razgandeasca. Nu putine au fost masinile cumparate pentru ca proprietarului ii placea X magazie de cd-uri sau Y jante pe 16. La fel, daca mai aveti pe acasa vreo piesa specifica, pe care nu o puteti recupera la alta masina (far, stop, geam lateral, etc) oferiti-le la categoria „bonusuri”.

Romanul este avid de bonusuri si extra-oferte, orice lucrusor conteaza.
Atentie cum alegeti cumparatorul
Nu acceptati sa vindeti masina in rate unui necunoscut sau sa nu faceti actele, chiar daca va da cati bani cereti.
Se poate sa foloseasca masina pentru vreun scop ilegal sa o vanda mai departe, sau vreun accident.
Va treziti cu politia la usa sau vedeti ca platiti impozit 20 de ani de acum încolo, ca nu mai dati de urma noului proprietar.

Ce testeaza cumparatorii

Veridicitatea actelor;
Kilometrii reali;
Pneurile uzate;
Discurile de frana;
Lovituri în caroserie;
Vopseaua carosieriei;
Instalatia electrica;
Aerul conditionat;
Culoarea uleiului.

Pretul negociabil
Luati-va o marja de pret ca sa nu va treziti ca nimeni nu cumpara masina. O masina la care nimeni nu se uita la 6.000 de euro devine brusc interesanta la 5.800 de euro. Sursa: Click.ro




Adauga un comentariu