Actualitate

S-a pus cruce. Comisia Europeana a abandonat autostrada Targu Mures – Iasi

Publicat: 18 ian. 2015
1

@ Comisia Europeana nu va acorda vreun sprijin pentru constructia autostrazii Targu Mures – Iasi @ Reprezentantii Comisiei s-au spalat pe maini si au lasat proiectul ciopartit asa cum a fost propus de catre actualul Guvern

Autoritatile centrale si-au batut joc de Moldova dupa ce au decis sa faca proiectul autostrazii Iasi Tg. Mures doar pe jumatate, aceasta urmand a fi realizata doar pe teritoriul judetului Iasi, in rest urmand a fi trecuta in regim de drum expres. Nici macar Comisia Europeana nu a reusit sa ofere un raspuns clar legat de acest proiect cuprins in reteaua principala de transport (TEN-T) inca de acum cativa ani lasand totul la latitudinea autoritatilor romane, care in actualul masterplan de transport au ciopartit autoruta Est – Vest.

„În statele membre eligibile pentru finantare din Fondul de coeziune, cum este si cazul României, fondurile UE pot sprijini dezvoltarea retelelor de transport transeuropene. Aceste surse de finantare din partea UE ar trebui sa fie utilizate în mod complementar. Astfel, cum a fost stabilit în regulamentele UE, prioritatile sunt proiectele vizând reteaua TEN-T principala, în special de-a lungul coridoarelor retelei principale, care trebuie sa fie implementate pâna în 2030. Prioritatile fondurilor pentru sectorul transporturilor din România vor fi definite în planul general privind transporturile, aflat în curs de elaborare.

Acest plan va include o lista de proiecte prioritare pentru reteaua TEN-T. Tronsonul transfrontalier Târgu Mures – Iasi – Ungheni, care leaga România si Republica Moldova, face parte din reteaua TEN-T principala. Autostrazile, precum si drumurile expres sunt incluse în cerintele în materie de infrastructura aferente retelei rutiere TEN-T principale. În cazul în care aceasta sectiune este construita ca drum expres, ea ar putea fi eligibila pentru a fi cofinantata din MIE si din fondurile ESI. Decizia privind standardul constructiei, ca drum expres sau ca autostrada, apartine autoritatilor nationale. Totusi, alegerea între drum expres si autostrada ar trebui sa fie evaluata minutios si justificata de catre autoritatile române, tinând seama de geometria rutiera si de estimarile traficului”, se arata in raspunsul Comisiei Europene. Parlamentarii opozitiei din Iasi au cerut reprezentantilor Guvernului sa arate adevaratele costuri ale proiectului, cine ar trebui tras la raspundere pentru cele o suta de milioane euro pierdute in urma studiului de fezabilitate si unde sunt listele cu semnaturi pentru sustinerea proiectului ale parlamentarilor PSD si PNL.

„Dupa ce Ponta a preluat guvernarea, din cel mai important proiect de infrastructura al Moldovei s-a ales praful: a fost mutat de la un minister la altul, CNADNR s-a plimbat si ea tot de la un ministru la altul, costul final fiind diferit de la un ministru la altul. Astazi, cand ne aflam in punctul cel mai important din 2012 pana in prezent – conturarea Masterplanului de Transport, constatam ca ni s-au dat atatea date contradictorii incat nu se mai intelege nimeni cu nimeni. In plus, aflam ca ultima varianta a ministrilor ne ofera o struto-camila: autostrada si drum expres. Cred ca este momentul ca iesenilor si pascanenilor, deopotriva, sa le fie explicate cateva lucruri. Suntem tratati cu condescendenta desi suntem direct implicati si afectati de ceea ce se decide la Bucuresti”, a spus deputatul PMP Petru Movila.




Comentarii
  • mai votati ..ar trebui sa esim in strada cu totii ca e interesu nostru autostrada ..dar cu cine cu pesionari care au dar votu pe o conserva ..rusine..

  • Pai ce sa facet voi cu autostrada bre? Sunteti someri si asistati social mai mult de 50% din judet. Intai treceti la munca si produceti bani, apoi emiteti pretentii la autostrada. Intai sa aibe Bucuresti Cluj si Timisoara cate vreo 3-4, apoi mai vedem…

    • Bai, asistat, unde sa muncesti daca, din cauza ca nu avem autostrada, multe fabric se vor inchide si noi vom pleca in alt oras? Efectiv nu se vrea dezvoltarea Iasului. Aici s-au ras de pe fata pamantului intreprinderi mari ca CFS-ul, Tesatura, Nicolina, IMAIA

Adauga un comentariu