Actualitate

REVOLTATOR! Aceasta firma a distrus Iasul! In oras se reinstaureaza haosul

Publicat: 05 feb. 2016
1

@ Scene de nedescris in intreg orasul @ Semafoarele inteligente montate de UTI Grup in municipiu au ajuns din nou sa puna la incercare rabdarea soferilor @ In mai multe zone din oras, semafoarele au inceput sa dea din nou rateuri, fara ca cineva sa se sesizeze si sa ia masuri @Proiectul semafoarelor inteligente devine din ce in ce mai mult o mostenire greu de administrat dupa fostul primar Gheorghe Nichita, aflat dupa gratii pentru o spaga consistenta

Haosul din traficul iesean continua sa fie la ordinea zilei. In mai multe zone din municipiu semafoarele inteligente montate de firma UTI Grup, partenera de matrapazlacuri a fostului primar Gheorghe Nichita, au inceput sa dea chix, spre disperarea conducatorilor auto. Mai multi ieseni au trimis reclamatii pe adresa redactiei BUNA ZIUA IASI, in care se plangeau de faptul ca sunt nevoiti ca zi de zi sa stea la cozi interminabile in intersectiile din oras, asta pentru ca timpii semafoarelor au fost ganditi extrem de prost. In zone precum cartierul Pacurari au rasarit semafoare facute doar pentru pietoni, care au dat peste cap traficul rutier.

Citeste si: Situatie limita pentru soferii ieseni. Se circula groaznic!

In dreptul esplanadei Mimoza este un semafor setat cu buton pentru pietoni si care se schimba extrem de greu pentru conducatorii auto. In acest fel, mai ales dimineata, se formeaza o coada uriasa de autoturisme, iar rabdarea soferilor este pusa la incercare. Si asta nu e tot. De exemplu, in zona Nicolina, unele semafoare s-au defectat si au ajuns sa arate aceeasi culoare pentru pietoni si pentru conducatorii auto. Se intampla frecvent la intersectia de la Biserica Catolica si Belvedere, unde un semafor continua sa dea batai de cap soferilor. Si acestea nu sunt singurele zone cu probleme. In continuare, intersectia de la Cotnari a ajuns sa fie din ce in ce mai blestemata de catre conducatorii auto, din cauza ambuteiajelor create. Un alt iesean a aratat ca la semaforul de la Podul Cantemir culorile se schimba extrem de greu. Si culmea, de aceasta data au avut de suferit pietonii, care au asteptat chiar si 3 minute pana sa poata traversa strada. Zona nu este chiar atat de intens circulata de autoturisme, iar timpii indelungati la acele semafoare nu au justificare. Chiar daca a fost o defectiune de moment, situatia aceasta nu ar mai trebui sa se repete. Exemplele pot continua mult si bine. Insa problema este cu totul alta. Proiectul semafoarelor inteligente devine din ce in ce mai mult o mostenire greu de administrat dupa fostul primar Gheorghe Nichita.

Citeste si: Asa ceva vezi mai rar! Iata tampeniile din trafic care pun in pericol viata iesenilor – FOTO

De altfel, Nichita a ajuns in spatele gratiilor pentru o spaga de 7 milioane de lei primita de la Tiberiu Urdareanu, patronul UTI Grup, firma care a provocat un asemenea haos in tot orasul. Implementarea noului proiect de management al traficului, ocazie cu care Gheorghe Nichita a fost ridicat de cei de la Directia Nationala Anticoruptie (DNA), le-a cauzat doar neplaceri soferilor ieseni, dupa ce simularile sistemului de operare au transformat in haos traficul din oras. Cu ce s-au ales ulterior iesenii? UTI a montat semafoarele si si-a luat talpasita. Conform contractului incheiat in timpul lui Nichita, UTI nu mai are pentru ce sa intervina la sistem in cazul defectiunilor, o totala anomalie de altfel. Asa s-a ajuns ca o firma anchetata pentru fapte de coruptie sa-si bata joc de un oras intreg, fara ca cineva sa ia vreo masura concreta. Ar trebui ca actuala conducere a primariei, in speta primarul Mihai Chirica, sa tina cont si de solicitarile iesenilor si sa nu mai permita in viitor sa se mai intample astfel de situatii. Practic, acest proiect al UTI Grup a facut ca orasul sa devina din ce in ce mai sugrumat. In ultimele saptamani, s-a incercat gasirea unor solutii pentru decongestionarea traficului, modificarea timpilor la semafoare, insa toate acestea nu au avut efectul scontat. Intrebarea este fireasca: cine raspunde pentru toate acestea? Cum ar putea ca situatia sa revina la normal? Actuala conducere a municipalitatii ar trebui la randul ei sa poata oferi aceste raspunsuri.




Comentarii
  • UTI monteaza semafoarele exact asa cum sunt ele in proiect. Cine a realizat proiectul acum cativa ani? Pai Comisia de circulatie, in frunte cu nea’ Chirica, alaturi de o firma de consultanta.

  • Alina, azaz, adi sunteti pur si simplu cretini, daca n-ati fi si escroci.
    Cat despre UTI…BANII INAPOI, ca sa se poata face un sistem cu adevarat eficient.
    Asta daca se mai poate in bulibaseala actuala.

  • primaria poate sa dea din coate si sa cheltuie din banu public cat o vrea ea pe sistemul de samforizare. cat va exista Iasul asta pe fata Pamantului. nu are ce sa faca. e oras vechi de 600 ani, strazi inguste, cladiri ridicate una langa alta, canci parcari, 1-3 ieseni are masina, mai pui si masinile firmelor scoase la strada in interes de serviciu, ambuteiaj de la 7.00 pana seara la 19.00. SINGURA SOLUTIE! pt cei cu masini personale sa circule ca pe timpul lui nea’ Nicu 1 zi sa circule vehiculele cu numar de inmatriculare par si in urmatoarea cele cu numar impar, exceptie facand masinile MAI, MApN, ambulante, firme de pompe funebre, si alte masinilor ce apartin de firme ce sunt pe teren in interes de serviciu, cum sunt firmele de comunicatii, cele ce aprovizioneaza unitatile comerciale, s.a.

  • Marele sistem inteligent se face cu politia rutiera si cea locala = altfel circulatia pe Pacurari la pasajul Bancila ar fi blocata. Cu sistemul inteligent pe Pacurari nu mai prinzi doua semafoare verzi unul dupa altul. Era mult mai bine inainte cu vechile semafoare, se circula fluent. Acum incerci sa te strecori pe o banda pentru ca cea de pe centru au blocat-o cu semafore pentru drumuri secundare desi nu este nici o banda de incadrare.

  • Redeschiderea de urgenta pentru traficul auto a bulevardului Stefan cel Mare este cea mai simpla solutie de relaxare a traficului in oras!

Adauga un comentariu