National

Rasturnare de situatie in cazul decesului lui Ioan Gyuri Pascu. Anuntul de ultim moment care schimba totul

Publicat: 30 sept. 2016
1

Conducerea Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov a dispus o noua analiza privind modul in care Ambulanta tip C2 (cu medic) a ajuns la caz in urma echipajului SMURD, desi a fost alertata mai devreme decat ambulantele Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta.

Echipajul va trebui sa explice de ce deplasarea a fost peste timpul mediu de raspuns la urgentele de cod rosu, prevazut in lege, si de ce exista diferente intre timpul de ajungere notat in fisa de interventie si timpul real de ajungere la caz.

„Echipajul de pe Ambulanta de tip C2 va trebui sa explice de ce deplasarea la caz a fost peste timpul mediu de raspuns la urgentele de cod rosu, prevazut in lege, si de ce exista diferente intre timpul de ajungere notat in fisa de interventie si timpul real de ajungere la caz, raportandu-ne la timpul extras din tableta echipajului UTIM SMURD si care arata ca echipajul UTIM SMURD a ajuns la caz la 5.09”, arata conducerea Serviciului de Ambulanta Bucuresti – Ilfov (SABIF)

Conducerea institutiei explica, intr-un comunicat remis vineri succesiunea interventiilor din noaptea de 26 septembrie de la domiciliul lui Ioan Gyuri Pascu.

„In noaptea de 26 septembrie, la dispeceratul SABIF au fost primite doar doua apeluri de la Dispeceratul 112. Primul apel a fost primit de la 112 la ora 3.25. Legatura a fost data de Dispeceratul 112 numai catre SABIF deoarece in aceasta situatie, conform indexului de la 112, cazul a fost incadrat drept consultatie la domiciliu, cod verde. Nu era necesara punerea in conferinta a cazului cu Dispeceratul ISUSMURD. Al doilea apel a fost primit de la 112 la ora 4.43. Legatura a fost data din nou de Dispeceratul 112 numai catre SABIF deoarece, probabil, solicitantul a precizat de la inceputul apelului ca la aceasta adresa a mai fost o ambulanta de la SABIF mai devreme si ca acum pacientul se simte mai rau. Operatoarea de la 112 a dat direct apelul la SABIF fara a-l pune in conferinta cu Dispeceratul ISU-SMURD”, a explica Serviciul de Ambulanta.

De asemenea, conducerea SABIF sustine ca dispeceratul acestei institutii nu a primit niciodata un al treilea apel.

„La al treilea apel, de la ora 4.53, Dispeceratul SABIF nu a fost niciodata in conferinta cu Dispeceratul ISU-SMURD si nici nu a avut cunostinta de el. Al treilea apel ajuns doar la Dispeceratul ISU-SMURD”, a precizat sursa citata.

In toate declaratiile, conducerea SABIF a facut referire doar la cele doua apeluri primite la SABIF la orele 3.25 si respectiv 4.43 detaliate mai sus. Doar pe acestea dispeceratul 112 le-a directionat catre SABIF.

Cu privire la lipsa tabletei din ambulanta, SABIF explica faptul ca dispozitivul, din motive tehnice, fusese trimis la Serviciul de Telecomunicatii speciale pentru mai multe verificari.

„Programul de informatizare este in perioada de testare, iar atunci cand el va fi functional complet, nu vor mai exista dubii asupra timpilor de interventie. Acestia sunt inregistrati automat si nu pot fi modificati ulterior. De aceea, conducerea SABIF sustine informatizarea sistemului”, arata comunicatul Serviciului de Ambulanta Bucuresti Ilfov.

Potrivit SABIF, in toate declaratiile anterioare, conducerea SABIF a facut referire la timpii de interventie comunicati Dispeceratului SABIF de echipajul medical de pe Ambulanta de tip C2, timpi notati manual de medic in fisa de interventie. „Niciodata conducerea SABIF nu a incercat sa ascunda date privind interventiile efectuate de echipajele acestei institutii si a dat dovada de transparenta totala”, a conchis conducerea institutiei.




Adauga un comentariu