Local

Proiect pentru extinderea transportului public in Zona Metropolitana Iasi

Publicat: 21 sept. 2016
1

In cadrul proiectului „Strategia de Dezvoltare a Municipiului Iasi si a Zonei Metropolitane Iasi„, autoritatile locale au pus accentul mai ales pe extinderea retelei de transport public in toate comunele invecinate municipiului, dar si in localitatile din apropiere. Astfel, se incearca crearea unui „transport metropolitan” in zona Ciurea – Iasi – Tomesti, dupa care aceasta retea ar urma sa se extinda catre Miroslava, Valea Lupului si Aroneanu.

Pentru inceput, autoritatile au anuntat faptul ca planul de modernizare a transportului in comun va continua cu liniile de tramvai, pentru care se urmareste obtinerea de fonduri europene prin Axa 4, unde sunt alocate circa 49 milioane de euro. Totodata, pâna în data de 15 octombrie se va finaliza contractul de împrumut cu BERD pentru achizitia de mijloace de transport noi. Primaria Iasi intentioneaza sa faca un împrumut de aproximativ 15 milioane de euro de la BERD, prin care sa schimbe tot parcul de autobuze al orasului. Asta ar înseamna aproximativ 75 de autobuze, la care se adauga cele 12 vehicule cumparate prin fonduri proprii ale municipalitatii. In baza împrumutului de la BERD se va acorda consultanta gratuita pentru corelarea transportului public în sistem metropolitan.

Pana acum, in cadrul proiectului „Modernizarea retelei de linii de tramvai în polul de crestere Iasi” au fost realizate lucrari de reabilitare si modernizare a caii de rulare a tramvaielor pe mai multe trasee din oras, iar beneficiile reale pe care le-a adus aceasta modernizare sunt reducerea timpului de calatorie datorita cresterii vitezei de circulatie de la 25 km/h la 35 km/h pe noua infrastructura, îmbunatatirea conditiilor de siguranta pentru calatori prin construirea de 10 peroane noi, montarea a 10 copertine pentru statiile de tramvai, montarea de banda de cauciuc pentru ghidarea persoanelor cu dizabilitati, îmbunatatirea parametrilor de mediu prin reducerea noxelor, zgomotului si vibratiilor.




Comentarii
    • Bârnova nu este si nici nu va fi niciodată! Nu cred că interesează pe cineva! E un loc ” uitat de toată lumea”…. Probabil că nu locuiesc persoane influente…”prostimea” nu contează….Nici măcar la alegeri. Ați văzut ce bătaie de joc și cu lucrarea pentru canalizare. Cui ii pasa de atâția bani aruncați?! Mai ales pe reparația mașinilor noastre???

  • Se vorbeste de alte sate unde oricum pretul la bilete e ca si in oras 2’5 lei dar de iasi – vanatori-Popricani unde se plateste cate 4-5lei biletul in functie de unde mergi iar abonamentele sunt doar pe tru dus in oras si întors pentru a 3a călătorie esti taxat din următoarea zi. Acest traseu de ce nu se ia in discutie cei de la micedu sunt apropiati de primăria iasi sau ce?

  • Dar din cate stiu eu ca utilizator al ratp deja existe traseu 29 spre tomesti , 41 spre ciurea plus cele de pe 27, 44 deci 3 trasee pentru ciurea iar valea lupului 20- ul deci de ce mai sunt si ele in acel plan daca deja exista.alte trasee precum iasi-Popricani nu pot intra in planurile ratp-primăria iasi ca doar majoritatea celor de pe acest traseu vin in oras la munca, scoală,universitate. Ar fi un traseu foarte utilizat daca ar fi luat in considerare.

Adauga un comentariu