Economic Local

Producatorii auto de lux nu mai fac fata comenzilor

Publicat: 18 feb. 2011
1
Cumparatorii de Audi trebuie sa astepte o perioada de trei sau patru luni pentru modele precum A6, care costa 38.500 de euro, în conditiile în care fabricile companiei functioneaza la capacitate maxima si tot nu fac fata cererii record, a spus directorul de vânzari Peter Schwarzenbauer, scrie Bloomberg, citat de zf.ro. „Daca vânzarile continua sa creasca, va fi greu sa spun cât se va putea reduce timpul de asteptare”, a declarat seful de vânzari al Audi. „Fabricile noastre lucreaza în prezent la capacitate maxima si putem adauga si schimburi suplimentare în zilele de sâmbata”.
Cumparatorii noului Audi A6, care va fi lansat în luna martie, si cei ai Audi A3 trebuie sa astepte mai mult timp, motivul fiind popularitatea celor doua modele printre consumatori, potrivit purtatoarei de cuvânt Esther Bahne. În perioadele în care cererea este normala, în general, clientii primesc masinile la termen de opt-zece saptamâni dupa ce au facut comanda. BMW, divizia Mercedes-Benz a Daimler si Audi, parte a grupului Volkswagen, cei mai mari trei producatori de automobile de lux din Germania, au raportat vânzari record pentru luna ianuarie. Producatorii vor sa îsi extinda fabricile în acest an pentru a satisface cererea tor mai mare din China, SUA si Germania.
Cumparatorii BMW, cel mai mare producator de masini de lux din lume, trebuie sa astepte trei luni pentru majoritatea modelelor si timp de sase luni pentru modelul sport X3, a spus Birgit Hiller, purtatorul de cuvânt al companiei, care are sediul în München, Germania. Timpul de asteptare la Mercedes Benz, care ocupa locul al doilea dupa BMW în vânzarile globale, este aproape la acelasi nivel cu cel de dinaintea recesiunii din 2007. Aici, majoritatea vehiculelor comandate la începutul anului sunt programate pentru livrare la începutul celui de-al doilea trimestru, a spus Verena Mueller, purtatorul de cuvânt al companiei. „Dintre cei trei mari producatori, Audi pare a fi în situatia cea mai tensionata”, a declarat Thierry Huon, analist în cadrul Exane BNP Paribas. „Daca esti fortat sa livrezi dupa doua luni fata de competitorii tai, nu stii ce vor face clientii”.
Pretul unui A3 începe de la 20.950 de euro, în timp ce un Audi A6 costa minimum 38.500 de euro, potrivit anuarului din 2010 al asociatiei auto ADAC german. Pretul unui BMW X3 începe de la 45.960 de euro. Audi lucreaza cu furnizorii pentru a asigura un flux în timp util al componentelor având în vedere ca industria încearca sa tina pasul cu redresarea cererii, a declarat Schwarzenbauer. Compania se asteapta sa înregistreze o crestere de doua cifre a vânzarilor din China si SUA si doreste sa creasca într-o piata europeana care în prezent stagneaza, a adaugat el. În plus, directorul de vânzari de la Audi a spus ca vânzarile totale de vehicule la nivelul industriei vor creste cel mai probabil cu 5%, la 62 de milioane de automobile.
Segmentul de lux al pietei auto chineze continua sa creasca cu un ritm record la începutul acestui an. În ianuarie, vânzarile din China ale Mercedes Benz au crescut cu 89% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pâna la 15.330 de unitati, în timp ce BMW a livrat 20.300 de masini, cu 70,4% mai mult decât în aceeasi luna din 2010. In aceeasi luna, Audi a vândut 21.995 de masini, în crestere cu 32,15%. În prima luna a anului, Mercedes a vândut 2.640 de unitati ale modelului S-Class, în crestere cu 104% fata de ianuarie 2010, în timp ce vânzarile BMW Seria 5 au crescut cu 100%. Vânzarile Mini, divizie a BMW, au crescut cu 120%.
 



Adauga un comentariu