Magazin

Pozitia Google in ceea ce priveste crearea de advertoriale SEO

Publicat: 03 iun. 2019
1

Orice afacere sau site poate sa creasca cu o campanie desteapta de advertoriale SEO. Insa, care este pozitia Google in ceea ce priveste crearea continutului platit?
Stam de vorba cu specialistii in optimizare SEO pentru a afla ce inseamna o campanie de advertoriale SEO care sa incalce regulile Google si care sa nu creeze chiar inversul scopului: scaderea rankingului in Google si a traficului pe site.
Crearea de advertoriale SEO poate implica creativitate si poate creste un site, atat ca brand awareness, cat si in trafic sau in backlinks.Advertorialul este imbinarea perfecta intre continut de calitate, ce satisface o nevoie, o cerinta, si reclama platita a acestuia. Totusi, atunci cand scopul advertorialului nu mai este acela de a informa, fie si platit, relatia cu Google se cam strica.
Problema apare atunci cand Google crede ca utilizatorii si motoarele de cautare sunt manipulate, deci pot aparea penalizari. Or, scopul unor articole publicitare SEO este tocmai cresterea site-ului si imbunatatirea pozitiilor din SERP. 

Campaniile de advertoriale SEO pot fi incluse in strategiile de optimizare SEO pentru cresterea afacerii sau a site-ului. Ele s-au dovedit a fi cost-effective in a genera lead-uri online, mai mult fata de cautarile clasice. In plus, daca sunt bine facute, materialele de tip advertoriale SEO pot fi mai eficiente ca buget, decat display ads.
Daca sunt facute corect, advertorialele pot aparea sub forma de articole SEO pentru site sau articole SEO pentru blog, fiind mereu marcate cu publicitate. Practic, inainte de a fi consumate de cititor, atat el, cat si Google trebuie sa vada ca este vorba despre un content platit, despre o poveste, care, desi contine informatie utila, este platita. Altfel, a la long, site-ul risca scaderi serioase in ranking.
Despre rolul advertorialelor SEO, trebuie spus ca ele sunt o tehnica de direct response, de generare de lead-uri, de a creste vanzarile, de a creste backlinks, de a creste popularizarea unui brand si de a imbunatati ROI-ul. Si tocmai pentru ca strategiile de promovare cu advertoriale SEO sunt atat de eficiente, Google sta pe pozitii cand vine vorba de penalizarea contentului fraudulos. 

Ce pozitie mentine Google fata de campaniile de advertoriale SEO?
In teorie, a crea advertoriale SEO compatibile cu politica Google este simplu. Pana la urma, transparenta Google in materie de updatat noile politici sau algoritmi este cunoscuta. Din pacate, atunci cand un advertorial incalca regulile Google, se intampla penalizarea: scaderea in ranking a site-ului si scaderea site-ului in SERP. 
Sigur, scriitorii de content si blogerii sunt adesea ocupati sa creeze mereu continut valoros, relevant, altfel, creativ. Insa, atunci cand intervin link-urile platite sau advertorialele, oricand pot interveni penalizarile Google, fapt deloc de dorit. Poate ca unele dintre cele mai de buna credinta sfaturi sunt sa:

  • Iti informezi advertiserii – sa le spui ca vei respecta regulile Google si ca vei opri orice modalitate de PageRank in linkurile din advertorial.
  • Iti publici un disclaimer in care sa mentionezi ca este vorba despre coninut sponsorizat. Astfel si utilizatorii si motoarele de cautare vor aprecia asta.
  • Sa creezi linkuri NoFollow.

In ceea ce priveste guest-posting-ul de amploare, in ceea ce priveste advertorialele si textele anchor optimizate in articole sau in comunicate de presa, Google a revizuit inca de acum cativa ani cateva guideline-uri. Agentia de SEO Mogu.ro iti arata cum se penalizeaza campaniile de advertoriale SEO ce intra in urmatoarele categorii:

  • Campaniile guest-posting sau articolele de marketing de amploare, bogate in link-uri si achor texts, bogate in cuvinte-cheie.
  • Genul de advertoriale SEO unde plata este primita pentru articolele ce includ linkuri care trec de PageRank.
  • Link-urile cu anchor text optimizat in articole sau comunicate de presa, distribuite pe alte site-uri.
  • Link-urile inserate in articole fara coerenta sau logica.
  • Link-urile catre site-uri ce nu au legatura cu contentul editorial promovat, catre web-spammers, cu intentia de manipulare a rankingului paginii.
  • Campaniile de optimizare SEO cu advertoriale SEO realizate in regim Guest Post, la scara larga, cu intentia de link-building, fara calitate a contentului risca penalizarea Google. Asta nu inseamna ca nu se pot crea advertoriale SEO in regim guest-blog post, insa daca intentia este de a castiga anchor text bogat in cuvinte-cheie, motoarele de cautare se vor sesiza.
  • Advertorialele care nu sunt marcate cu publicitate si care nu prezinta relevant, fara echivoc, ca sunt create in regim platit, cu link-uri pot fi penalizate.
  • Achor text optimizat in comunicate de presa, adaugarea link-urilor de promovare in anchor text, in articole sau comunicate de presa, distribuite pe alte site-uri violeaza guideline-urile Google. Acest gen de promovare este nenaturala. Un exemplu pe care Google l-a dat in acest sens suna cam asa: „Sunt multe inele de logodna pe piata. Si daca planifici o nunta, ai nevoie sa alegi cel mai bun inel. Vei avea nevoie sa cumperi si flori de nunta si rochie de mireasa.” Vorbim in acest caz de publicarea unui comunicat sau articole pe un site, cu optimizare si linkbuilding pe anchor text.



Adauga un comentariu