Local

Noi reguli pentru ieseni care locuiesc la bloc! Iata cele mai importante modificari

Publicat: 29 nov. 2015
1

@ Noile regulamente propuse de autoritatile locale vizeaza direct traiul iesenilor care traiesc in blocuri de locuinte si sunt constituiti in asociatii de proprietari

Un prim pas care trebuie facut se refera la apartamentele constituite in Asociatii de Locatari, care sunt circa 500 in Iasi si care trebuie sa se reorganizeze. Asociatiile de locatari existente in prezent au obligatia ca, în termen de cel mult 12 luni de la data intrarii în vigoare a prezentului Regulament, sa se reorganizeze în Asociatii de proprietari. Pentru a se stabili daca este posibila defalcarea tehnica a consumurilor si repartizarea cheltuielilor comune pe tronsoane sau pe scari, precum si modalitatea acestei repartizari, se solicita avizul furnizorilor de servicii implicati – electricitate, gaze naturale, apa sau altele asemenea. „În cazul în care o asociatie solicita dobândirea personalitatii juridice prin desprindere, asociatia de proprietari nou înfiintata trebuie sa aiba, înaintea obtinerii personalitatii juridice, acordurile si avizele necesare, inclusiv pentru realizarea bransamentelor separate pentru furnizarea utilitatilor in vederea incheierii contractelor cu furnizorii de utilitati”, au explicat reprezentantii Primariei Iasi.
 
Gata cu administratorii care nu cunosc legea
 
Pe langa faptul ca exista numerosi administratori care nu cunosc legea si regulamentele, dese sunt si cazurile in care administratorii angajati la asociatii nu au un atestat profesional care sa le dea dreptul sa exercite aceasta functie. In Iasi au fost intalnite cazuri cu astfel de diplome falsificate. Pentru a evita astfel de probleme, autoritatile locale au propus ca acestia sa fie testati periodic.

„Administratorii atestati, care sunt în functie si care desfasoara activitati de administrare în cadrul asociatiilor de proprietari de pe raza Municipiului Iasi, au obligatia de a se prezenta la reevaluare o data la doi ani, pentru a obtine prelungirea dreptului de practica. Pentru administratorii care si-au obtinut atestatul cu minim 2 ani înainte de intrarea în vigoare a prezentului Regulament, prima reevaluare va avea loc dupa intrarea în vigoare a Regulamentului”, au explicat reprezentantii Primariei Iasi in noul regulament.

Aceste modificari vin intr-un context de mare neincredere a iesenilor fata de administratorii blocurilor de locuinte, atat persoane fizice, cat si juridice. Astfel, a fost propus un set de 3 regulamente pentru traiul în condominii si activitatea asociatiilor de proprietari: Regulamentul de înfiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, Regulamentul de atestare si evaluare periodica a administratorilor de imobile si Regulamentul de autorizare a persoanelor juridice specializate pentru activitatea de administrare a imobilelor. 

 
 




Comentarii
  • de asta nu voi mai vota PSD-ul , ca incearca sa omoare oamenii prin orice mijloc,. Eu nu ma voi duce la firma primariei sunt niste hoti..
    jos PRIMARUL PDI-ST

  • Cel mai important lucru pe care Primaria poate sa-l faca in sprijinul cetateanului pentru scaderea cheltuielilor de intretinere ar fi desfiintarea Termosevisului , o regie prea umflata si pusa doar pe capatuiala !

Adauga un comentariu