Local

Mare atentie cand treceti prin aceste zone ale Iasului! Puteti ramane marcati pe viata – FOTO

Publicat: 07 oct. 2016

@ Trei zone din Iasi sunt foarte riscante pentru iesenii care se aventureaza sa le tranziteze @ Pana si politistii cer autoritatilor sa gaseasca solutii

In ultima perioada, nu este zi in care politistii rutieri sa nu inregistreze vreun accident. Cele mai multe s-au inregistrat la iesirea din Iasi spre Horpaz, intr-o zona slab iluminata si fara treceri de pietoni, si pe soseaua Nicolina, in statia de tramvai spre Podu Ros, acolo unde trecerea duce doar pana la refugiul statiei de tramvai. Aceeasi problema este si in Podu Ros. Traversarile neregulamentare sunt principalele cauze. De exemplu, la Horpaz, oamenii arunca vina pe autoritati, care nu au asigurat iluminatul stradal, iar trecerile de pietoni au intre ele o distanta foarte mare, obligandu-i sa traverseze strada neregulamentar.

„Nu stiu cine este responsabil de iluminatul stradal in aceasta zona, dar este groaznic. Odata ce se lasa intunericul, este aproape imposibil sa mai observi un pieton angajat in traversarea strazii neregulamentar. Mai mult decat atat, nici trecerile pentru pietoni nu sunt semnalizate corespunzator si sunt foarte rare, la distante mari. Marcajele sunt sterse, iar indicatoarele nu sunt vizibile. A murit un om recent, in trecut au murit altii. De cati oameni accidentati este nevoie pentru a face cineva ceva? Soferii trebuie sa mearga cu 20-30 de kilometri pe ora si se formeaza cozi interminabile din aceasta cauza. Este nevoie de cateva lampi pe stalpi. Nu cred ca este o investitie atat de mare. Se pot produce tragedii si nimeni nu raspunde pentru asta. Cei care sunt responsabili ar trebui sa vina in zona, sa conduca si ei la o ora de varf!”, a declarat Sergiu Simargu, un locatar din zona.

Si-a pierdut viata

Cele afirmate de localnicii din Horpaz se confirma. De exemplu, un om si-a pierdut viata intr-un accident rutier produs in zona cu pricina, dupa ce a incercat sa traverseze strada prin loc nepermis. Barbatul de 41 de ani si-a gasit sfarsitul pe 10 septembrie. Acesta a fost izbit in plin de un autoturism marca Volkswagen Bora ce se indrepta dinspre Iasi spre Lunca Cetatuii. Victima a fost accidentata mortal cand se angajase in tranversarea strazii prin loc nepermis si fara sa se asigure. Un alt accident rutier grav s-a produs exact in aceeasi zona, pe 11 septembrie.

De aceasta data, doua persoane au ramas incarcerate. Un autoturism se indrepta dinspre Ciurbesti catre Iasi, la un moment dat soferul a pierdut controlul volanului si s-a rasturnat. In urma accidentului rutier, doi ocupanti ai autovehiculului au fost raniti. Cu toate acestea, municipalitatea comunei Miroslava sustine ca ar ilumina zona si ar aduce cateva schimbari in zona cu pricina pentru siguranta locuitorilor, insa nu se intelege cu Primaria Municipiului Iasi si nu au ajuns la un consens.

Trecerile fantoma

In urma reabilitarii soselei Nicolina pe tronsonul Podu Ros – CUG, statiile tuturor mijloacelor de transport s-au mutat in refugiile situate pe mijlocul strazii. Astfel, trecerile de pietoni sunt numai pana la refugiu, adica pana pe mijlocul strazii. Din cauza ca multi ieseni nu stiu ca acestea nu duc pana pe cealalta parte a strazii, se angajeaza in traversare, iar la mijloc observa cum brusc dispare marcajul. Cu toate acestea, ei isi continua deplasarea si isi risca in orice moment viata. Pana si politistii rutieri condamna modul de amplasare a acestora.

„In aceste zone sunt multe accidente. Omul ajunge pana la mijloc si crede ca marcajul nu a mai fost trasat, dar trecerea exista. Isi continua linistit deplasarea si uite asa cade victima accidentelor. Cei care au proiectat asta, nu au facut-o cu cap. Trebuie facut ceva pentru a remedia problema. Ar trebui sa faca o trecere dintr-o parte in cealalta si refugiile sa fie paralele”, a precizat un politist rutier.

Un ultim accident produs din aceasta cauza s-a produs chiar joi seara, in Podu Ros. Victima, o copila de aproximativ 10 ani a fost victima unui accident produs din aceasta cauza. Copila a ajuns la spital in stare grava. Soferul (48 ani) autoturismului marca Opel Astra break se indrepta spre Nicolina. Circulatia tramvaielor a fost oprita aproximativ 15 minute. Victima a incercat sa traverseze strada in dreptul refugiului pietonal pentru calatorii Companiei de Transport Public si nu a luat in calcul ca trecerea este doar pana in dreptul statiei din mijlocul strazii.

Citeste si :  A comis-o la 69 de ani. Ce a putut sa faca un sofer




Comentarii
  • Deci daca ai de luat tramvaiul intr o directie dar esti pe celalalt trotuar nu ai cum sa ajungi decat dupa ce mergi si inconjori altfel mergi pe jos ! Trecerile de pietoni sunt facute in asa fel ca trebuie sa treci de doua ori strada

  • Sunt prost gandite aceste statii, de ce nu sunt puse pe vechile amplasamente, adica in dreptul statiei pe sens invers, asa soferii ar fi jult mai atenti, fiind si trecere pietoni si semafor acolo, sau in dreptul magazinului Lidl, unde deasemeni este trecere de pietoni. Statia de la pod Nicolina spre Podu Ros, este si foarte periculoasa, refugiul fiind amplasat pe mijlocul strazii, masinile circuland atat pe banda unu cat si pe linia tramvaiului cu mare viteza. Oricand poate intra in multimea care asteapta pe peronul care este si foarte ingust. Deasemeni fiind departe de trecerea de pietoni, cei ce locuiesc in Nicolina unu, Petre Tutea, etc. traverseaza prin loc nepermis, riscandu-si viata lor si libertatea soferilor.

Adauga un comentariu