Economic Local

Japonezii au cumparat Bergenbier si Noroc

Publicat: 01 apr. 2012
1
Producatorul japonez de bere Asahi finalizeaza zilele acestea achizitia companiei est-europene SarBev, care detine pe piata romaneasca brandurile Bergenbier, Noroc si Staropramen, de la fondul de investitii CVC Capital Partners, intr-o tranzactie estimata la circa 3 miliarde dolari, informeaza capital.ro.
Cele doua companii sunt la etapa finala a preluarii, ce ar putea fi anuntata cel mai devreme saptamana viitoare, dupa ce Asahi a ramas singura companie in cursa pentru achizitie. 
„Asahi si CVC lucreaza la ultimele detalii ale tranzactiei”, a declarat vineri o sursa apropiata tranzactiei, citata de cotidianul britanic The Guardian. 
CVC, care a cumparat StarBev in decembrie 2009, a scos afacerea la vanzare dupa ce a fost abordata de o serie de producatori de bere printre care Asahi, Carlsberg, SABMiller si Heineken. 
Fondul de investitii cumparase compania de la cel mai mare producator de bere din lume Anheuser-Busch InBev si a redenumit-o StarBev dupa berea ceheasca Staropramen. Chiar daca AB InBev avea dreptul de „prima achizitie” in cazul vanzarii, cel putin doua surse apropiate tranzactiei au spus ca AB InBev nu va rascumpara activele. 
StarBev opereaza in noua tari din Europa de Est inclusiv Cehia, Romania, Bulgaria si Ungaria, si chiar daca a fost lovita de slabirea economiilor din zona, inca este vazuta ca o afacere cu potential de crestere pe termen lung intr-o piata care se consolideaza foarte rapid. 
Marii producatori europeni SABMiller, Heineken si Carlsberg s-au uitat indeaproape la afacerea StarBev, dar au ajuns la concluzia ca hatisurile anti-trust sunt prea dificil de depasit de vreme ce toate cele trei companiile au interese majore in aceasta regiune.



Adauga un comentariu