Actualitate

Jaf de proportii inimaginabile la CNADNR: Miliarde de euro disparute, directori concediati si coruptie la nivel inalt

Publicat: 09 mai 2016
1

@ Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România sta pe un butoi de pulbere gata sa explodeze @ Restructurarile de personal anuntate de conducerea Companiei sunt o palida consolare care ascund in spate un jaf de proportii uriase, care a saracit bugetul statului cu sute de miliarde de euro de-a lungul ultimilor ani @ In vreme ce cloaca coruptilor din CNADNR Bucuresti a desfiintat doar 7 posturi de conducere, la nivelul structurilor regionale din restul tarii au fost concediati 61 de sefi @ La DRDP Iasi exista o situatie cu totul exceptionala, unicat in Romania, pentru ca niciunul dintre cei doi directori generali nu si-a pierdut functia

La nivelul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România exista o stare de tensiune maxima, iar jafurile de proportii facute in ultimii ani, prin atribuirea de contracte paguboase si constructii de autostrazi fictive, sunt pe cale sa iasa la suprafata. Ieri a fost pusa in aplicare noua organigrama a CNADNR SA, care presupune concedierea mai multor angajati din cadrul companiei, printre care 68 cu functii de conducere.

„La data de 5 mai a avut loc Adunarea Generala a Actionarilor, in cadrul careia a fost modificata organigrama CNADNR si care presupune eliminarea a 68 de posturi la nivel national. Dintre acestea, 61 de posturi au fost eliminate de la nivelul structurilor regionale si doar 7 posturi au fost eliminate la nivelul structurii centrale de la Bucuresti, acolo unde exista un numar foarte mare de angajati. Consider ca trebuie facute restructurari mult mai serioase, deoarece compania ar putea functiona foarte bine cu un numar mai mic de salariati. Pe de alta parte, consideram ca trebuie aplicata legea concedierii colective, deoarece sunt mai mult de 30 de posturi eliminate. Daca salariatii care vor fi concediati nu accepta, ei vor trebui sa primeasca salarii compensatorii, care vor fi acordate in functie de vechimea fiecaruia in cadrul CNADNR” a explicat Elena Raileanu, sefa sindicatului „Elie Radu” din cadrul CNADNR. Din totalul de 5.979 angajati, doar 2.600 sunt muncitori, iar personal TESA aproximativ 3.300. La nivelul CNADNR exista circa 1.100 de sefi, care au la dispozitie 325 de soferi, iar ca imaginea sa fie mai clara, doar circa 190 de angajati sunt ingineri specialisti in constructii de drumuri si poduri.

Bugetul de salarii, depasit cu 6 milioane euro anual

La nivelul CNADNR exista un numar urias de salariati, adica aproximativ 6.000 de angajati care incaseaza salarii foarte mari in comparatie cu nivelul mediu de salarizare din Romania. Asta se intampla in conditiile in care, cheltuielile salariale facute in anul 2014 la CNADNR au depasit cu aproximativ 6 milioane de euro bugetul institutiei, iar la fel s-a intamplat si in anul 2015.

Aceasta companie a drumurilor a reprezentat o gaura neagra pentru bugetul public in perioada tuturor guvernarilor, dar si o mina de aur pentru grupurile de interese care au dat tunuri de miliarde de euro la nivelul institutiei. Din aceste motive, bugetul alocat CNADNR a strans interese foarte mari din partea afaceristilor si politicienilor controversati, iar asta s-a intamplat in dauna populatiei, care se vede acum lipsita de autostrazi si o infrastructura rutiera bine pusa la punct, asta cu toate ca, numai in ultimii ani, s-au cheltuit sume de ordinul zecilor de miliarde de euro. Cel mai recent exemplu de acest gen este cel al autostrazii A6 Lugoj-Balint, care s-a surpat pe o portiune considerabila, deoarece constructorul a folosit in acea zona mlastinoasa argila in loc de piatra. Practic, autostrada s-a surpat pentru ca a plouat afara! Nu a trecut niciun an de la darea in folosinta a acestui segment de autostrada, iar ca lucrurile sa fie si mai urate de atat, firma italiana Salini Impregilo, care s-a ocupat de construire, nu recunoaste expertizele care o incrimineaza si chiar a amenintat ca va actiona in judecata statul roman.

Aberatia de la Regionala Iasi: doi directori generali la DRDP

In cazul Iasului exista o situatie cu totul unicat in Romania, iar asta pentru ca la nivelul DRDP Iasi exista doi directori generali! Este vorba despre Ovidiu Laicu, personaj controversat afiliat PSD, dar si Danut Pila, fostul director general al institutiei, care a obtinut in instanta repunerea in functie, dupa ce ar fi fost demis abuziv in anul 2012. Danut Pila a contestat in instanta decizia de demitere, iar magistratii de la Tribunalul Iasi au hotarat ca CNADNR trebuie sa-i plateasca salariul de director incepand cu 1 octombrie 2012.

„Culmea este ca, desi se fac aceste restructurari masive de personal, in cazul regionalei de la Iasi raman in continuare doi directori. In functie ramane inclusiv domnul Ovidiu Laicu”, a mai precizat Elena Raileanu, lider al Sindicatului „Elie Radu”, in care sunt inscrisi 4.200 salariati ai CNADNR SA. Ovidiu Mugurel Laicu a fost numit la varful regionalei din postura de membru PSD, el ocupand in trecut functii de conducere si in institutiile subordonate administratiei conduse de Gheorghe Nichita. Acesta a fost cocotat in varful DRDP Iasi la insistentele lui Anghel si Cristian Stanciu, familie de pesedisti pentru care Ovidiu Laicu a lucrat timp de mai multi ani, in postura de simplu sofer. Este lesne de inteles ca relatiile vechi dintre acestia nu au incetat nici acum.

Daca la nivelul Iasului au fost concediati 13 angajati din subordinea CNADNR si au fost pastrati in continuare ambii directori generali, aflati in situatii controversate, tragem concluzia ca acest guvern de tehnocrati nu a facut altceva decat sa pastreze si chiar sa incurajeze aberatia directorala, un fel de struto-camila impusa de Gheorghe Nichita la conducerea DRDP Iasi. Tinand cont de situatia structurii regionale, este necesar ca Guvernul Ciolos sa ia masuri urgente pentru ca directorul DRDP Iasi impus ilegal de gasca PSD, sa fie inlaturat din functie.

Contractele paguboase care au dus la saracirea bugetului national

Ultimele hotarari luate in cadrul AGA a CDADNR au fost facute sub supravegherea lui Catalin Homor, directorul general al Companiei. Cele mai multe acuzatii pentru esecurile din ultimii ani s-au indreptat spre Narcis Stefan Neaga, fostul director general al CNADNR, cercetat de DNA pentru dezastrul construirii autostrazii Orastie-Sibiu. Actualul sef al Companiei recunoaste ca transparenta nu a fost niciodata o practica in cadrul institutiei. „Chiar daca trasnparentizarea nu este o structura organizatorica în cadrul Companiei, aceasta va fi instituita la nivelul tuturor directiilor din cadrul CNADNR. Procesul de transparentizare va fi generalizat si în permanenta monitorizat”, a precizat Catalin Homor, directorul CNADNR SA, in cadrul unui comunicat de presa. Cele mai multe acuzatii pentru esecurile din ultimii ani s-au indreptat spre Narcis Stefan Neaga, fostul director general al CNADNR. Asa-numitul Guvern de tehnocrati condus de premierul Dacian Ciolos a reusit in acest fel sa faca o restructurare doar de ochii lumii.

Pentru ca majoritatea termenelor de executie sunt depasite, numeroase companii solicita majorari de întârziere si sume de ordinul zecilor de milioane de euro despagubiri de la statul roman, iar apoi contractele sunt declarate neeligibile în proiecte cu fonduri europene. Asa se intampla si in cazul studiilor de fezabilitate, care sunt platite cu sume imense din bugetul statului si care expira pana la inceperea constructiei, din cauza intarzierilor. Asa s-a ajuns in situatia ca miile de angajati de la nivelul CNADNR sa fie platiti in continuare regeste si sa supravegheze ceva ce, de fapt, nu exista, asta pentru ca sutele de kilometri de autostrazi proiectate si platite din bani publici nu au aparut nici dupa ani buni de promisiuni. Privind din perspectiva populatiei, lucrurile sunt cat se poate de simple: nu ai infrastructura, nu ai investitii si evolutie. Din perspectiva grupurilor de interese in care sunt implicati politicieni si oameni de afaceri insa, alocarea de bugete imense din visteria statului pentru constructii proaste care necesita reparatii repetate reprezinta o adevarata comoara de aur.




Comentarii
  • Laica ovidiu e lingau de pe cind lucra la fortus. Se pricepe,la fortus aproviziona nisipul de turnatorie. E un ing destepet ca mama melului. Omul de serviciu….

    • Ba , mai bine la FORTUS printre oameni onorabili decat jeg ca tine la urmarit oamenii . Nu iti este jena ma gunoi ?

  • cat sa-i mai supartam pe HOTII astia ? LA BRUTARIE cu toti cei catre au furat ! in sec XXI, noi daramam cioturile de autostrazi si inregistram cu minus km construiti! ROMANIA TREZESTE-TE! Ceilalti HOTI din Parlamanet , itre timp isi voteaza IMUNITATE!

  • cam tarziu vati dat seama ca aceste gunoaie si-au batut joc de tara asta si de noi romani in cel mai perfid mod , adica pe fata ,dar culmea cum dracu ca pe ei nu-i controla nimeni cand pe un amarat de intreprinzator erati pe el continuu pana al doborati si-l falimentati de-si lua zilele ,rusine ,de un milion de ori rusine incepand de la presedinte pana la ultimul gunoi de parlamentar, rusine bucurestenilor ca nu iau atitudine , centura se construieste de 26 de ani si mai dureaza pe atata in ritmul in care se construieste………………………………….

  • Dacă pe un drum european faci 35 de kilometri în 59 de minute – respectând indicaţiile rutiere si poliţia care pândeşte ca hoţii, voi mai vorbiţi de inginerii de drumuri? Există aceasta profesie în România? Cred că inginerii de drumuri sunt cei mai slabi ingineri din ţară.

  • Salariati revoltati ? … Pe cine ? Care este subietul articolului si cine este subiectul comentariului ? … Nu inteleg…

  • da de spagarii cu firme in particular care nu dau avize decat daca se fac proiecte la firmele lor nu zice-ti nimik…fam.Zbarnea…spaga la nivel inalt. Ca sa fac o iesire din curte in DrNational mi-au cerut 4000lei.

  • -Pupincuristii care au furat bani, sunt in amandoua barcile si-i pupa in tundulet pe amandoi directori
    -sindicatul e de partea Companiei si mana in mana au fost din-totdeauna cu conducerea DRDP-ului
    -prostii care au vechime in Companie 20 de ani stau cu salariul minim din grila , iar pipitzele si lingaii sunt la maximul din grila !

  • In fiecare saptamana se fac angajari pe ”relatii politice” la Iasi pe maximul din grila ,dar nu sunt bani pentru astia mici .Mosule…pleaca repede partidul si te duci sofer din nou!…poti sa ramai sofer pe masina d-lui director Pila !!!

  • Daca cineva ar face publice toate porcariile „geniale” ale acestora, sunt convins ca nu ar mai ramane caramida pe caramida din cnadnr. Ceea ce mai rasufla nu sunt nici 0,000000000000000001 % din ceea ce se „coace” !!!!!!!!!!!!!

Adauga un comentariu