National

Ioan Rus: Daca am fi foarte seriosi, ar trebui sa avem doua autostrazi transcarpatice pana in 2018

Publicat: 03 oct. 2014
1

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat vineri, la Brasov, ca ar fi posibil ca pana in anul 2018 sa existe doua autostrazi transcarpatice, una dinspre Moldova spre Transilvania si una de la sud spre Transilvania.

„Acest obiectiv este fezabil si realizabil. La 1918 am facut Marea Unire, la 2018, daca am fi seriosi si harnici, atunci am putea sarbatori marea integrare, in sensul ca sa fie integrate toate provinciile romanesti in aceeasi tara numita Romania. Daca ar fi integrate acum, am avea avion de la Iasi la Cluj, apoi la Timisoara, dar nu avem. Sau am avea autostrazi transcarpatice si asa mai departe. Este si un orizont de timp mobilizator. Am putea sa ne raportam la el si sa-l atingem. Cred ca 2018 este o data rezonabila”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Citeste si Ioan Rus, catre jurnalisti: Renuntati la ”acrosuri de doi bani”, noua nu stiri ne trebuie, ci drumuri

In ceea ce priveste autostrada Comarnic-Brasov, Ioan Rus a precizat ca sunt alte angajamente, iar in urmatoarea perioada vor fi o serie de discutii despre acest obiectiv. Si pe calea ferata vor fi investitii cu un numar destul de important de miliarde de euro.

„Avem probleme in Romania ca sunt 10.000 de kilometri de ruta de cale ferata si 20.000 de kilometri de linie de cale ferata pentru ca avem triaje cu sute de kilometri neutilizati, dar care produc costuri”, a spus Ioan Rus.

Citeste si Ministrul Ioan Rus trimite Corpul de Control la Aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta

El a adaugat ca si pe Dunare va fi o suma de investitii, dar si in porturile dunarene, pentru ca Dunarea trebuie transformata dintr-un fluviu navigabil 250 de zile, ca in prezent, intr-unul navigabil 365 de zile pe an. Ioan Rus a tinut sa precizeze ca este pentru prima data cand exista un document strategic care identifica problemele de infrastructura in Romania de toate tipurile, problemele pe care el le creeaza si da solutii, si nu este facut de politicienii romani, ci de cea mai mare firma de specialitate din lume. Fiecare milimetru de autostrada, drum expres transregional, port sau aeroport are in spate o documentatie care justifica existenta sa in care se tine cont de media de trafic zilnica, de nevoie de interconectivitate intre doua zone.

„Va trebui sa explicam, nu cu patima. Daca legi Sibiul de Pitesti legi 500.000 de oameni si o seama de transporturi industriale. Daca legi Sibiul de Brasov, de Ploiesti, de Bucuresti, legi doua milioane de oameni. Nevoia de interconectivitate pe aceasta zona este mai mare decat pe zona aceea. Sigur, fiecare ar dori sa treaca autostrada sau drumul expres prin fata portii, sa avem gara in curte. Din punct de vedere economic, acest master plan este un document dupa dezbaterea publica strategic, pe care-l transformam intr-un document operational, in care si etapizam. Asta va fi peste o luna in care spunem incepem de aici, incepem de dincolo. Lucram la aceasta ora sa gasim solutii. Daca tot facem 30 de kilometri de drum sa facem intre ceva si ceva”, a afirmat Ioan Rus.

Citeste si Tarom, controlat de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor

Ministrul Transporturilor a participat vineri la inaugurarea pistei aeroportului Brasov-Ghimbav alaturi de ministrul Economiei, Constantin Nita.




Adauga un comentariu