@ O firma care a incasat milioane de la primarie a lasat in urma prapad @ Intrata in insolventa, firma a dat lovitura dupa lovitura la Iasi @ Responsabilitatea pentru bataia de joc dintr-un cartier de fite e pasata acum intre primarie si clientii de casa de pana acum cativa ani @ Poate ca ar fi momentul ca procurorii DNA sa ancheteze modul in care aceasta firma a incasat milioane de euro de la autoritatile locale si judetene din Iasi si au lasat in urma lor prapad!
Primaria e pe cale sa inceapa sa se confrunte cu probleme serioase legate de lucrarile derulate cu fonduri europene. Unul din constructorii care in ultimii ani au fost abonati la contracte banoase de la autoritatile locale a intrat deja in insolventa. Lucrarile pe care le-a derulat firma in cauza la Iasi aveau o perioada de garantie de doi ani, perioada care este pe cale sa expire. In aceasta perioada constructorii au fost chemati sa faca reparatii unde au aparut deficiente, insa nimeni nu i-a bagat in seama pe sefii primariei.
Citeste si: Blestemul care bantuie un cartier de fite! Bogatasii nu mai au scapare – FOTO, VIDEO
Constructorii de la Vega ’93 Galati, firma controlata de afaceristul Corneliu Istrate, apropiat al filierei liberale iesene, par sa-l fi dus de mustati pe Dumitru Tomorug – directorul tehnic al municipalitatii, care anunta de anul trecut ca muncitorii au fost rechemati pe santier. Mai departe, autoritatile ii iau pe ieseni de prosti si pun aceeasi placa. Practic, cei din primarie l-au lasat pe purtatorul de cuvant sa caute explicatii in timp ce constructorii nu gasesc vreo adresa in care sa fi fost notificati de primarie legat de aceste probleme.
Primaria si constructorii, partasi la nesimtire
Proiectul de reabilitare a infrastructurii Axei Culturale, Copou – Podu Ros, care a presupus reabilitarea a 16 strazi si realizarea de kilometri intregi de trotuare si piste de biciclisti mai are cateva luni de garantie, lucrarile fiind receptionate din 2013. Lucrarile care au o durata de garantie de doi ani au fost derulate in intervalul 2010 – 2013. „Am reabilitat aproape 18 km de strazi, s-au realizat 10.000 de metri patrati de pista de biciclisti, s-au refacut 30 de km de marcaje, s-au montat peste 300 de noi indicatoare. Efectele se vad”, declarau la momentul receptiei reprezentantii municipalitatii.
Citeste si: Bogatasii din Copou simt pe pielea lor batjocura primariei – FOTO
Intre timp, efectele au devenit intr-adevar tot mai vizibile. Pista de biciclisti din zona Breazu, de la iesirea din Iasi pana la restaurantul „La Castel”, este aproape in totalitate impracticabila, asta pentru ca vegetatia de la marginea drumului a crescut pe deasupra pavelelor europene. Zona a fost abandonata de autoritati, care nu s-au sinchisit sa dea o nota de comanda pentru a curata pista de balariile si crengile care o acopera. Problema pistei e insa un mizilic pe langa dezastrul de langa Stadionul Emil Alexandrescu.
Strada surpata, napadita de buruieni, iese si din garantie
Chiar de la iesirea din stadionul din Copou, trecatorii sunt izbiti de un peisaj incredibil. Aleea Grigore Ghica Voda se autodemoleaza de doi ani. O serie de articole aparute in cotidianul BUNA ZIUA IASI aduceau problema in atentia autoritatilor. Bordurile de la marginea strazii au ajuns prin parc si par aruncate din camion, nu cimentate la marginea strazii. In locul bordurilor au inceput sa creasca balariile. Locatarii spun ca pe acel tronson a lucrat firma Vega ’93 din Galati, lucru confirmat de municipalitate. Inca de anul trecut, cei din primarie invocau ca s-au facut adrese pentru remedierea strazii care se surpa. „Noi le-am transmis deja acea problema. Ii asteptam sa intervina pe cei care au lucrarea in garantie”, preciza Dumitru Tomorug, directorul tehnic al municipalitatii. Apoape de iesirea din garantie, reparatia strazii este in aer, asta pentru ca cei de la Vega ’93 spun ca primaria nu le-a cerut nimic. Astfel, fie reprezentantii primariei au lasat proiectul de milioane de euro in paragina, fie cei de la Vega ’93 nu s-au sinchisit sa mai repare dupa ce au incasat zeci de milioane pentru lucrari care o iau la vale, per total proiectul in cauza avand un buget estimat la 88 milioane de lei, adica aproximativ 20 de milioane de euro.
Constructorii o intorc „ca la Galati”
Intrata in insolventa de anul trecut, firma Vega ’93 Galati, condusa de Corneliu Istrate, a prins intre timp alte contracte, chiar pentru un tronson de autostrada. Intrebati de problemele de la Iasi, cei din conducerea firmei spun ca nu au primit instiintari de la primarie. „Chiar daca suntem intr-o situatie mai neplacuta si am intrat in insolventa, nu inseamna ca nu ne onoram contractele. Am prins chiar si contract pentru un tronson de autostrada. Acolo pe Copou daca sunt probleme, surpari sau altceva, sunt din cauza celor care au lucrat la utilitati, nu vreau sa intru in detalii. Nu am idee sa fi venit o astfel de solicitare, vom verifica insa si ne mai auzim”, a declarat Dinu Manzat, director in cadrul firmei. „Chiar azi vom verifica cele sesizate. Se vor dispune masurile necesare pentru remediere, daca problema se confirma. Constructorul, daca nu si-a respectat obligatiile contractuale, va fi sanctionat, inclusiv pecuniar”, a precizat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al municipalitatii.
Citeste si: Vezi tampitii care-l fac pe Dorel un geniu – FOTO
Firma Vega ’93 Galati este firma adusa la Iasi de Relu Fenechiu si adoptata imediat de fostul primar Gheorghe Nichita. Fiica si ginerele patronului de la Vega ’93 Galati – Bogdan Lefter – impreuna puscariasul Relu Fenechiu au fost cele doua perechi de nasi ai lui Tudor Cretu, baiatul lui Corneliu Cretu, seful de la Directia de Ape Prut – Barlad. Firma lui Fenechiu, SC Fene Grup SA (actuala SC Engeko SRL), a participat in asociere cu Vega ’93 Galati la o licitatie organizata de Primaria Iasi, care avea ca miza un proiect in valoare de peste 10 milioane euro pentru modernizarea infrastructurii in zona Podu Ros – Nicolina. De asemenea, SC Fene Grup SA si Vega ’93 Galati au construit impreuna un centru de afaceri pe Soseaua Nationala numarul 37.
Poate ca ar fi momentul ca procurorii DNA sa ancheteze modul in care aceasta firma a incasat milioane de euro de la autoritatile locale si judetene din Iasi (Directia de Ape Prut, Primaria, Consiliul Judetean, Directia Regionala de Drumuri si Poduri) si au lasat in urma lor prapad! In timp ce politicienii locali si cu omul de afaceri Corneliu Istrate au facut milioane de euro, iesenii sunt umiliti pe banii lor!
Un trotuar pe o strada se face acolo unde’s pietoni,mai ales asa de lat si modern,in zone populate,unde circula lumea…bani aruncati, cheltuieli inutile pe banii contribuabililor dom’inginer de la Primarie.Pista de bicicleta cu pavele…Daca si asa banii provin din Europa mai documentati-va cum se face o pista ciclabila,cu ce materiale.
P.S.-hai ca primarul era indragostit si nu avea timp de primarie,dar restul,chiar nu vede nimeni aceste exagerari?
Traiesc cu speranta ca aceasta firme de constructii sa nu puna pavele si pe autostrada!
adevarul este ca conestu trebuia sa contacteze intreg orasul inclusiv copoul domnu relu a intervenit putin lucru care l a afectat putin mai mult ca tovarasu de la conest pe gura I l pupa si pe la spate I o tragea
Aceiasi firma a facut si drumul de la gara. Dupa fiecare ploaie sunt balti datorita prostei executii. Primar de 2 bani, firme de 2 bani, ani multi de santier, nervi si praf pentru ieseni. Daca votati asa de bine.