Local

Iata cum s-au evaporat milioane de euro din banii iesenilor – FOTO

Publicat: 28 apr. 2013

@ Autoritatile Iasului au gasit o noua metoda de a pune mana pe bani in interesul personal @ Costurile lucrarilor efectuate la Iasi sunt mult mai umflate decat alte lucrari similare din tara @ De exemplu, noua pista a Aeroportului International de la Iasi, lunga de 2.400 metri, costa de aproape trei ori mai mult decat pista de la Aeroportul din Brasov, care este mai lunga cu peste 400 de metri

Judetul Iasi a demarat un proiect de cateva zeci de milioane de euro pentru dezvoltarea regiunii, numai ca o buna parte a banilor nu se vor duce acolo unde trebuie. Desi se afla in procedura de contestatie, proiectul modernizarii Aeroportului International Iasi a venit ca o manusa actualei conduceri a judetului. Aeroportul International Iasi va avea o noua pista lunga de 2.400 metri, pentru care autoritatile judetene au pus la bataie cateva zeci de milioane de euro. La o prima vedere, suma nu pare exagerata, in acesti bani intrand constructia unei piste noi si a unei bretele de legatura cu pista veche si instalatia de balizaj aferenta. Doar ca la alte aeroporturi din tara se realizeaza lucrari similare pe bani mai putini. De exemplu, autoritatile din Brasov vor realiza o pista lunga de 2.820 de metri cu doar 12,7 milioane de euro, mai putin de jumatate din cat costa cea de la Iasi, mai mica cu 420 de metri. Constructorul Vectra Service SRL a dat asigurari ca pista de pe Aeroportul International Brasov – Ghimbav va fi gata la 30 noiembrie anul in curs. Pe langa cei 2.820 de metri, pista va avea o latime de 45 de metri pâna la 60 de metri cu tot cu acostamente. Pista aeroportului brasovean va putea fi operata de avioane de categorie D maxim, adica de tipul Boing 767, 757, Airbus 310, 300, de avioane de mediu si lung curier si toate clasele superioare ale acestora. Banii vor fi virati exact ca la Iasi, din bugetul propriu al Consiliului Judetean. Aceasta nu este insa singura investitie a celor de la Brasov. Investitia totala in modernizarea aeroportului de acolo a fost estimata la 60 de milioane de euro. In calcul mai intra turnul de control, dar si executia unui terminal, precum si drumurile de acces pâna la aeroport. Realizarea pistei a intrat in modulul doi al modernizarii, prima parte constand in asigurarea suprafetei de teren. Si cei de la Cluj par a fi fost de aceeasi parte cu cei de la Iasi. La Cluj se realizeaza o pista mai mica cu 300 metri, respectiv una de 2.100 metri, dar care costa peste 32 milioane de euro, licitatia fiind castigata de asocierea Constructii Napoca – Icco Systems – Geo Arc Otopeni. Aeroportul din Cluj este cu mult insa peste cel de la Iasi, fiind considerat unul din cele mai importante din tara. Clujul a depasit de mult cifra de un milion de pasageri anual, in timp ce Iasul nu stie cand va atinge 200.000 de pasageri anual.

Cum arata proiectul Iasului

Cel de la Iasi ar urma sa aiba parte de o pista de 2.400 metri pe 60 metri latime (inclusiv cu doua acostamente de cate 7.5 metri fiecare) pentru avioane clasa C: Boieng B737, Airbus A320 si avioane clasa D: Boieng B767, Airbus A310. Astfel, desi caracteristicile pistei de la Brasov sunt aproape identice cu cele de la Iasi, autoritatile iesene au preferat sa plateasca aproape dublu. Atat Cristian Adomnitei, presedintele Consiliului Judetean Iasi, cat si Marius Bodea, directorul aeroportului iesean, nu au vazut nimic rau in a plati un munte de bani, in conditiile in care totul se putea realiza mai ieftin.
De ce? Lucrarea a fost data asocierii de firme Max Boegl, Vega ’93 SRL Galati si UTI Grup pentru 139 milioane lei, aproape 31 milioane de euro. In aceasta licitatie sunt implicate si rudele ministrului Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, exact seful de partid al presedintelui CJ Cristian Adomnitei. Cand au ajuns acestia la putere au gasit in conturile CJ circa 50 de milioane de euro. Cum era de asteptat, licitatia a si fost contestata la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor de alti doi participanti. Acestia s-au declarat nemultumiti de modul prin care asocierea castigatoare a pus mana pe contract.

Orarul curselor spre Londra, Torino si Bologna

La sfarsitul saptamanii trecute, autoritatile iesene au inaugurat cu mare fast noile rute de zbor deschise de compania Tarom de pe Aeroportul International catre Londra, Torino si Bologna. Cursa spre Londra a avut un grad de ocupare de suta la suta, asta si datorita pretului promotional la bilete, de doar 160 euro. Cei de la Tarom ar intentiona sa deschida in toamna si o ruta spre Paris. Asta numai daca restul curselor inaugurate recent vor fi fiabile, iar gradul de ocupare al aeronavelor va fi cat mai mare. Desi aceste curse sunt bine primite, exista riscul ca Tarom sa le retraga daca nu va avea pasageri in viitor. Pe de alta parte, exista discutii si pentru rute spre Tel Aviv, Istanbul si Frankfurt. Cursele externe noi, operate de pe Aeroportul Iasi de catre Tarom, incepand cu 27 aprilie 2013, au urmatorul program: martea, joia si sambata cu plecare de la Iasi la 06:50 si sosire la Bologna la 08:10, ora locala, iar retur martea, joia si sambata cu plecare de la Bologna la 08:55 si sosire la Iasi la 12:10, ora locala. Martea, joia si sambata cu plecare de la Iasi la 12:55 si sosire la Torino la 15:40, ora locala, cursa retur functionand martea, joia si sambata cu plecare de la Torino la 16:25 si sosire la Iasi la 19:05, ora locala. Cursa de Londra va fi operata martea si sambata cu plecare de la Iasi la 19:50 si sosire pe Aeroportul Heathrow la 21:10, ora locala, in timp ce cursa retur va fi operata miercurea si duminica cu plecare de la Londra la 08:20 si sosire la Iasi la 13:35, ora locala.




Comentarii
  • Fenechiu face pista ?NU .FENECHIU FACE AFACERI PE BANI PUBLICI CU BODEA SI ADOMNITEI. NU VOM AVEA AEROPORT NOU ATATA TIMP CAT ACESTI HOTI CONDUC DESTINELE AEROPORTULUI. nu se gandesc la vietile pasagerilor macar. cine mai calca la aeroport daca face fenechiu noua pista, doar victimele care nu cunosc pericolul, La Brasov este interes pentru brasoveni, corectitudine altceva incomparabil cu iasul.

  • ieşenii au primit în decursul a câteva săptămâni câteva veşti extrem de important: avem câştigător la licitaţia pentru modernizarea aeroportului internaţional Iaşi, avem curse directe către Londra, Bologna şi Torino, pe lângă cele existente deja, urmează să se semneze contractul de finanţare cu Ministerul Mediului pentru proiectul SMID etc.
    Felicitări conducerii din fruntea Consiliului Judeţean Iaşi.

  • AVERTISMENT pt. consumatori de trasport TAXI din IASI .Va aduc la cunostinta ca la urmatoarele DISPECERATE: LUX TAXI,FOR YOU TAXI,PARMA TAXI,RVR TAXI 50% nu detin atestat profesonal taxi si uni dintre ei au cazierele patate cu fapte penale (viol,talharie,furt etc ) si pun viata clientilor in pericol neavind experenta, iar patroni acestor dispecerate isi permit sa ignore legea pt ca au fost si sant sponsorii lui NICHITA la campniile electorale si patronii de la LUX TAXI si RVR TAXI mai sant si CUMATRI cu vicele PRIMAR CHIRICA,miroase a CORUPTIE si INTERESE de la o posta.

  • Intr-o tara in care hotia are rang de virtute, de ce sa ne mai miram(cum se mira reporterul de la BZI),ca la aeroportul Iasi se intampla nu stiu ce lucruri necurate?!Eu zic că e bine ca se face,pentru ca Iasul are nevoie de un aeroport modern,la fel de mult si de urgent, cum tara intreaga are nevoie de autostrazi.Acest gen de articole,vadit tendentioase,nu sunt altceva decat bete-n roate….

  • Moare BZI ca la aeroport nu fura cei din gasca lor. Sa fure Fene da’ sa se dea drumul odata la lucrari.Oricum, cursele externe sunt bine venite si vor impulsiona lucrurile.Bravo Tarom-preturile orientate catre un profit mic dar constant vor duce cu siguranta la crearea unui hub important la Iasi.

  • Doamne cat sunteti de naivi cei care scrieti commentariile in favoarea lui adomnitei si bodea! Nimeni nu spune sa n u se modernizeze aeroportul iasi, pentru ca in primul rand este vorba de siguranta noastra a calatorilor. Dar mai oameni buni cand vezi ca o lucrare asemanatoare se executa in alta parte cu jumatate de pret e normal sa te intrebi de ce la iasi costa dublu. si apoi totul este platit din banul contribuabilului, al nostru.uitati-va la lucrarile de pana acum ale lui fene grup si vega. sunt jalnice. poate ca ziaristi au ceva cu adomnitei si bodea. treaba lor. dar noi cetatenii care platim taxe si impozite ne punem intrebarea de ce la brasov o pista se executa cu 12 milioane de euro si la iasi cu 30? nimeni nu este impotriva modernizari aeroportului dar daca mergem pe principiul lasa sa se fure dar macar sa se faca ceva, inseamna ca suntem jalnici si ne furam singuri caciula.

  • asteptam vestea furangiu si clica de hoti la puscarie. PRESEDINTELE CONS. JUD IASI CINE ESTI TU VENETIC OM JOSNIC. IESENII PREA S-AU SATURAT

  • il astept pe bodea si pe respectabilul domn presedinte al cj iasi si cu mare placere abia il astept pe domnul respectabil alt hot incompetent securist de la ministerul transporturilor,

Adauga un comentariu