@ Soseaua Bucium a fost adusa la nivel de piatra sparta pe mai bine de 1,5 kilometri @ Pe Independentei, o serie de lucrari vor fi demolate pentru a se putea deszapezi @ Nici iesenii de pe Toma Cozma nu scapa de calvarul iernii
Dupa ce s-a lucrat la infrastructura de apa si canalizare, iesenii care locuiesc in Bucium si in Copou s-au obisnuit deja cu ideea ca mai multe drumuri vor ramane pe perioada iernii doar la nivel de piatra sparta. In zona centrala, primarul Nichita a anuntat ca, cel mai probabil, capacele de canal si aerisirile de la reteaua de gaze de pe Independentei vor fi ingropate din nou, pentru ca artera sa poata fi deszapezita. Nici in zona Alexandru – Dacia, iesenii nu au prea multe motive de bucurie. Sapaturile de pe soseaua Nationala nu au fost acoperite in totalitate in zona pasarelei peste calea ferata.
Calvarul din Bucium, amendat deja cu 200 de milioane de lei
In ultimele luni, unul dintre santierele care ii incurca cel mai mult pe soferi este cel deschis de ApaVital, in zona Bucium, acolo unde se vor inlocui circa 3 kilometri si jumatate de retea de canalizare. Dimensiunile drumului cu doua benzi pe sens au fost reduse la jumatate din cauza lucrarilor. Datorita faptului ca sapaturile sunt realizate pe multe zone la adancimi de cativa metri, drumarii sustin ca asfaltarea ar fi inutila pana la tasarea pamantului, adica in primavara. Pana atunci, iesenilor li se va servi un drum din piatra sparta pe sensul de intrare in oras, pana aproape de baza Pasarelei Bucium. „Se circula greu, dar este maximul pe care il putem face. Se lucreaza si noaptea. Pe multe zone suntem obligati sa lucram manual, pentru ca gasim peste tot cabluri, cabluri si iar cabluri. Nu mai zic ca-i asteptam si pe cei de la E.ON Gaz sa intervina la doua devieri de retea, pe care nu le mai fac pentru ca nu le vin aprobari din Targu Mures. Pe noi, politia ne-a amendat cu 200 de milioane de lei pe probleme de semnalizare, dar eu nu consider ca aveau dreptate. Acum avem lucrari pe circa 1,5 – 1,7 km. Nu vom putea asfalta, dar se va tasa si se va pune piatra sparta”, a declarat un inginer de la SC Hidroconstructia Bacau, firma care lucreaza in Bucium.
Plugurile nu vor putea intra pe Independentei si Toma Cozma
Lucrarile din zona centrala a orasului au ramas in urma. Primarul Gheorghe Nichita a anuntat, ieri, ca pentru a se putea deszapezi pe Independentei, ar putea fi necesara demolarea unor parti din lucrari. Mai exact, potrivit primarului, SC Constructii Feroviare (SCF) a lasat ridicate pe Bulevardul Independentei o serie de capace de canal si aerisiri de la gaze ce fac imposibila interventia pentru deszapezire. Acesta se declara depasit de situatie, primarul ajungand sa ceara interventia Guvernului pentru a-i pune la punct pe drumari.
„Sunt si zone neasfaltate. Pe Independentei vor trebui coborate capacele de canal. Chiar azi am vorbit la Guvern, pentru ca acesti constructori care au mai multe santiere in tara sa isi faca treaba. Este cazul celor din Fundatie, care trebuie sa coboare capacele de canalizare. Probleme vor fi si in Bucium, pe santierul ApaVital„, a declarat primarul Gheorghe Nichita.
„Luni seara am vorbit cu directorul de la SCF. Ne-a asigurat ca se va asfalta tot Bulevardul Independentei, dar am auzit asta de atatea ori, ca nu o mai cred”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. In ceea ce priveste strada Toma Cozma, pe care momentan sunt si sapaturi deschise la 3-4 metri adancine, sansele de inchidere a santierului sunt aproape nule. „ApaVital are acum deschise 23 de lucrari, din care sase de interventii, pe care incercam sa le inchidem pana pe 15 decembrie. Vor fi zone unde se va pune asfalt rece, dar si zone unde vom aduce strada la nivel de terasament, pentru a putea fi circulata, cum este cazul pe Toma Cozma”, a declarat Razvan Manolache, purtatorul de cuvant al ApaVital. In ceea ce priveste soseaua Nationala, unde in zona Alexandru – Dacia sunt inca zone de santier deschis, autoritatile au promis ca lucrarile se vor finaliza. Intre timp, Politia Rutiera a inceput sa dea amenzi pe capete drumarilor pentru proasta amenajare a santierelor. „De la inceputul anului, politia a aplicat 42 de astfel de sanctiuni. De precizat ca pentru fiecare lucrare ce se efectueaza pe partea carosabila, este necesar avizul politiei, iar nerespectarea conditiilor impuse in avizul politiei se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 1.600 si 8.000 de lei. In cazul lucrarii din zona Bucium, amenda a fost aplicata din cauza ca semnalizarea pe timp de noapte nu functiona”, a declarat Anca Vijiac, purtator de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean Iasi.