Eveniment-Social

Frecatori de menta, pe bani publici! Dezvaluiri revoltatoare despre caracatita care sugruma Aeroportul Iasi

Publicat: 14 ian. 2015
1

@ Intr-o institutie publica din Iasi cateva persoane aflate in forul de conducere incaseaza lunar fonduri fara sa faca nimic @ In plus, aceste persoane au reusit sa-si aprobe singuri triplarea remuneratiilor, fara sa-i traga nimeni la raspundere @ Nici macar nu au reusit sa-si justifice activitatea, pentru ca nu misca fara voia sefului institutiei

O institutie din judetul Iasi a ajuns sa fie condusa de o mana de oameni care incaseaza lunar bani publici, doar pentru a face jocurile directorilor numiti politic. Desi periodic in aceasta institutie se invart sume uriase de bani, de pe urma unor licitatii sau proiecte care au ridicat semne uriase de intrebare, cei care ar trebui sa verifice si sa avizeze toate contractele se fac ca nu vad nimic. Aeroportul International Iasi este condus de o structura formata din 7 persoane care in mod normal ar trebui sa aiba un cuvant de spus in gestionarea proiectelor aerogarii. Numai ca membrii acestui consiliu sunt la cheremul actualului director al Aeroportului Iasi, de altfel si cel care are calitatea de presedinte al Consiliului de Administratie, respectiv liberalul Marius Bodea.

In plus, membrii acestui consiliu nu au nicio initiativa si fac doar act de prezenta la sedintele Consiliului de Administratie. Toate procedurile derulate prin aeroport au trecut inclusiv si prin mana lor, insa niciunul nu a vazut vreo ilegalitate. Chiar daca pe langa proiectul constructiei pistei noi la aeroport s-au mai derulat si alte proceduri, unele dubioase, membrii CA nu au protestat nici macar o singura data public, nu au dat inapoi, ci au fost ca niste catelusi care au facut sluj la ordinul lui Marius Bodea, directorul numit de presedintele Consiliului Judetean, Cristian Adomnitei. Asta si pentru ca suma incasata de ei de pe urma sedintelor CA se raporteaza in functie de venitul lunar al lui Marius Bodea. Cine face parte din aceasta structura? Bodea este presedintele executiv al R.A. Aeroportul Iasi, iar mana sa dreapta, Alexandru Anghel, este vicepresedintele acestui for. Din Consiliu mai fac parte Gheorghe Carp (Romatsa Iasi), Mircea Frunza (reprezentant al Consiliului Judetean), Sorin Vornicu, din partea Ministerului de Finante, fostul sef al Aeroportului Mitica Rebegea si consilierul local Marius Ostaficiuc. Niciunul dintre cei 5 (este evident ca Bodea si Anghel nu au cum sa demaste propriile afaceri cu bani publici) membri ai CA nu a ridicat vreodata macar un singur semn de intrebare referitor la vreo decizie luata de Marius Bodea.

Si-au triplat remuneratiile

Apelat telefonic de redactorii BZI, unul dintre membrii Consiliului de Administratie de la Aeroportul Iasi nu a reusit sa spuna care au fost actiunile si contributia lui in acest for, insa nici nu a vrut sa-l supere pe actualul director. Toti membrii CA au sustinut ca pista noua construita la aerogara a fost cel mai important proiect, alaturi de deschiderea unor rute noi de zbor. „Ma inteleg foarte bine cu cei de la aeroport. Prea multe detalii despre activitatea mea si a consiliului nu pot da acum, dar colaborarea este una buna. Consiliul de Administratie functioneaza foarte bine, aeroportul se misca, a avut foarte multe realizari, se preconizeaza deschiderea unor rute noi „, a sustinut Mircea Frunza.

In schimb, cei din conducerea Aeroportului au avut grija sa initieze si sa aprobe impreuna un proiect prin care se marea bugetul de salarii in CA. Bodea a venit in fata consilierilor judeteni in cursul anului trecut cu un proiect de hotarare care, la capitolul privind contractul de mandat si al altor organe de conducere, suma a „sarit” de la 112.000 de lei la 431.000 de lei pe 2014. In urmatorii doi ani, aceasta suma ar urma sa creasca si toti cei sapte sa se bucure in plus de niste bani.

Citeste si: De necrezut! Iata cel mai nesimtit salariu din administratia ieseana

Cum s-a ajuns aici? In 2013, toti membrii CA au beneficiat intr-un an de salarii totale de 112 mii de lei, in vreme ce in 2014 suma a ajuns la 431 mii lei. In decursul anului 2015 va sari de 441 mii de lei. Un membru CA incaseaza lunar o cincime din salariul de baza al presedintelui CA. Bodea a cerut chiar el ca salariul sa-i fie triplat, de la 4.000 lei, la 12.000 lei lunar. In aceste conditii, un simplu membru CA nu mai ridica pe luna 800 lei, ci bonusul a ajuns la peste 2.000 lei acum. De o suma la fel de mare se va bucura si vicepresedintele CA, Alexandru Anghel. Din cei 441 mii lei, Bodea ar urma sa incaseze numai el 144 mii lei aproximativ. Iar un calcul simplu arata ca fiecare membru CA ar urma sa ridice si el intr-un an peste 24.000 lei.

„Am lucrat foarte bine si am avut o colaborare extraordinara. S-au vazut realizarile pe anul 2014 atat pe linia aeroportului cat si la Romatsa. 2014 a fost cel mai bun an din istoria aeroportului”, a precizat Gheorghe Carp, care nici el nu a stiut sa spuna pentru ce incaseaza lunar 800 de lei. La fel este situatia si in cazul celorlalti membri ai Consiliului de Administratie de la Aeroport, care incaseaza lunar bani doar ca sa gireze, fara vreun comentariu, activitatile lui Marius Bodea.

Ce rost mai are Consiliul de Administratie?

Cotidianul BUNA ZIUA IASI a relatat despre unele licitatii si proceduri derulate de aerogara ieseana in ultimii doi ani ce s-au derulat extrem de suspect. Cazul firmei Baumann Technik Brasov care a livrat autospeciale la aeroport este cel mai cunoscut, firma fiind condusa pe rand de doua batrane ce nu sunt nicaieri de gasit. Desi cazul a fost tratat pe larg, lucrurile fiind extrem de evidente, niciun membru CA nu a reactionat impotriva conducerii aerogarii pentru a cere socoteala. Si acesta nu este singurul caz. Atunci, se naste intrebarea: ce rost mai are acest Consiliu de Administratie? De ce trebuie sa mai plateasca iesenii din banii lor inca cinci oameni (pe langa Bodea si directorul lui adjunct) ca sa faca parte dintr-un for care niciodata nu are curajul sa-l contrazica pe directorul Marius Bodea?
Cel mai probabil ca toti ceilalti cinci membri ai Consiliului de Administratie au diferite interese punctuale la Aeroport si astfel li s-a cumparat tacerea. Poate asa se si explica faptul ca pana acum liberalul Marius Bodea este mentinut in continuare in functie, desi PSD are o majoritate larga in Consiliul Judetean si-l poate schimba oricand. Vom reveni in editiile urmatoare cu dezvaluiri incendiare despre modul in care banii de la Consiliul Judetean si de la Aeroport ajung la apropiatii lui Cristian Adomnitei si Marius Bodea si la institutiile media care ii promoveaza permanent pe cei doi.




Comentarii
  • Stati linistiti ca nu platesc doar iesenii ! Legea 31/1990 consfinteste aceasta aberatie cu consiliul de administratie si la stat si la privat ,special pentru politruci ca sa ia cat mai multe ,,indemnizatii ,,.

  • DE CE SUNT PLATITI DIN BANI PUBLICI ???? SA FIE PLATITI DIN CE CISTIGA DE PE URMA ACTIVITATII LOR SI ATUNCI POATE SA ANGAJEZE SI PE MASA SI PE BUNICASA SI PE CINE VOR EI POLITIC SAU NU. DAR DACA BANII SUNT MULTI SI TREBUIE FURATI TREBIE SA FIE CINEVA CARE SA-I DOSEASCA CA SA NU FIE GASITI NICI MACAR DE dna iasi care are grija sa ridice salariile cele grase.

Adauga un comentariu