Actualitate

Feriti-va de acest magazin. Ce a patit un iesean intrece orice imaginatie

Publicat: 02 apr. 2014
1

@ Un mare magazin din Iasi a tras o noua teapa unui client @ Un iesean si-a cumparat un produs pe care a apucat sa-l foloseasca doar cateva zile @ Culmea, reprezentantii magazinului nici nu au incercat sa-i ofere vreo explicatie clientului

Un iesean care si-a cumparat un simplu fier de calcat de la un magazin Altex din oras a ajuns sa-si blesteme zilele pentru ca a fost purtat pe drumuri de reprezentantii magazinului. Ieseanul si-a achizitionat zilele trecute un fier de calcat de la un magazin Altex din zona Tudor Vladimirescu.

„Mi-am cumparat un fier de calcat acum o saptamana de la magazinul Altex. Dupa vreo3 – 4 zile l-am folosit si am dat sa-mi calc o camasa. In loc de aburi, fierul a scos o apa de culoare maronie si am distrus camasa. Am remarcat problema si m-am dus la magazin ca sa-mi schimbe produsul. De aici au inceput si toate problemele cu cei de acolo. Nici nu au vrut sa auda ca produsul trebuie schimbat. S-au oferit doar sa mi-l ia si sa-l bage in service pentru vreo doua saptamani. Bun, dar eu ce fac in cazul asta? Am platit un produs de care nu ma pot folosi corespunzator”, a spus Mihai, un iesean care a cumparat produsul in cauza. Ieseanul a parut deranjat si de faptul ca angajatii magazinului l-au tratat cu indiferenta, fara sa ofere explicatii pentru faptul ca a ramas fara un produs cumparat cu doar cateva zile mai devreme.

Citeste si: Altex, eMag, Domo si Flanco, firmele cu cele mai mari probleme la electronice si electrocasnice

„Am intrebat la magazin ce sa fac doua saptamani si mi-au spus fara nicio jena ca mai bine cumpar altul. Le-am cerut apoi sa-mi arate unde au afisat la vedere legislatia consumatorului si au venit cu un munte de documente. Repet, nu am vazut nicaieri ceva afisat si asta m-a deranjat cel mai tare. Nu mai este vorba de bani, ci de atitudinea pe care au avut-o cei de la firma fata mine, ca si consumator. Trebuie obligati sa afiseze la vedere drepturile consumatorului, nu sa ne trateze in halul acesta”, a adaugat Mihai.

Acesta a platit doar 180 de lei pe fierul de calcat, insa sustine ca nu va mai cumpara vreodata ceva de la firma respectiva. In cazul sau insa legea este neclara. Legea 449/2003 arata ca orice client are dreptul la repararea produsului, nu si la inlocuirea lui. Legislatia europeana nu prevede ca produsul sa fie schimbat in ciuda zecilor de reclamatii de acest gen inregistrate. Reprezentantii magazinului Altex nu au putut fi contactati pentru a oferi un punct de vedere. Nu este pentru prima data cand produsele achizitionate de la magazinul Altex se strica. Mai multi ieseni au reclamat in ultima perioada faptul ca produsele cumparate de la Altex s-au stricat la doar cateva zile dupa ce au fost folosite. De altfel, Altex se afla in topul firmelor care au fost reclamate la Protectia Consumatorului pentru astfel de fapte.

Citeste si: Atentie la placile de intins parul de la Altex!




Comentarii
  • Normal ca e vorba de „Altex”-ul de Iulius Mall…Angajati aroganti care habar n-au ce produse au in magazin;niste inculti care nu stiu sa lege doua vorbe…

  • Privitor la atitudinea angajatilor nimic de spus, cate una peste bot de la fiecare client si totul se rezolva. In schimb legislatia prevede clar : produsul defect se repara in max. 15 zile, daca nu poate fi reparat se inlocuieste cu unul identic iar in ultima instanta se restituie contra-valoarea.
    Legea este aceeasi atat pentru operatorii economici cat si pentru clienti. Niciunul nu poate solicita sa se aplice doar acea ,,jumatate” de lege favorabila lui.

  • asa e marin are dreptate daca ti s-a defectat nu te duci tu sa ti-l schimbe ci il duci sa-l lasi la reparat!!! asta e legea trebuie sa o respectam!! ce faci in cele maxim 15 zile cat astepti repararea??? respecti legea pt ca asa e !!!! s-a gandit el sa faca scandal!! privitor la atitudinea vanzatorilor e adevarat ca sunt niste marlani cu ecuson si atat!!! vand produsele electronice ca pe paine si majoritatea nu au macar habar care e diferenta dintre produsele expuse ce sa le mai ceri un sfat despre ceva ce nu au in magazin!!! cand ii intrebi de specificatii citesc de pe eticheta!!!! bravo ma mergeti la sapa acolo va e locul!!!!!!!!!!!

    • Hai sa personalizam putin articolul acesta…sau nu ne implicam politic?Orice sesizare, orice situatie poate fi rezolvata atata timp cat se poarta o discutie decenta, civilizata.Daca procedurile de lucru nu sunt respectate in sistemul bugetar, respectiv administratia locala, asta nu inseamna ca in sistemul privat este la fel .Mentionez ca am surprins franturi din cazul acesta, fiind client Altex, si ce s-a mentionat in articol este total opus fata de ce s-a intamplat in realitate.Oferiti si voi un drept la replica, inainte sa improscati cu noroi cum faceti de obicei.

  • Daca o sa ti se mai intample asa ceva, te duci si le zici simplu ca nu mai vrei produsul. E dreptul consumatorului sa returmeze produsul fara prea mari explicatii.

  • Cat de naivi sinteti sa credeti ca este reala povestea ? Pur si simplu Altex nu da publicitate in Ziua de Iasi si asta e metoda lor clasica sa-i santajeze . Numai ca lumea a mai evoulat si spa cam dus vremea ghioceilor 😉

  • Ba ziaristii lu’ peste.. produsele sunt doar vandute de altex, nu si produse de ei..daca a avut omul ghinion si s-a defectat.. asa ca mai taie, da-o dreq

  • Da ce titlu are marele articol, parca l-au sechestrat , normal nu se poate schimba un obiect asa una doua asta pentru cei care nu lucreaza in comert. Praf

  • ALTEX refuza sa isi faca publicitate in BZI prin urmare BZI INVENTEAZA articole. Asa pateste si AUCHAN si oricine nu vrea sa plateasca la tiganul sef de la BZI. Mortii vostri de imputiti.

  • BZI e un fel de Cancan al Iasului, un ziar care mie imi produce dezgust si o stare profunda de indignare.
    In comparatie cu toti retail-erii de electro-it de pe piata din Romania, angajatii de la Altex chiar sunt pregatiti (mergeti pe la concurenta lor Flanco, dar mai ales Domo si veti observa diferenta).
    Cat despre acest caz, pentru necunoscatorii de mai sus, care isi dau cu parerea, dar n-au pus mana sa citeasca legile privind protectia consumatorului, din momentul in care produsul iese pe usa magazinului, orice neconformitate a acestuia se solutioneaza in termen de maxim 15 zile calendaristice de catre unitatea de service autorizata (Altex-ul nu e unitate de service), ori se inlocuieste cu altul identic sau modelul superior, daca nu a putut fi reparat in termenul de 15 zile.
    Documentati-va si apoi dati-va cu parerea.

  • Daca cititi cu atentie legislatia, veti intelege ca orice produs din gama electronicelor trebuie sa aiba 24 luni garantie, iar daca apare o defectiune in primele 6luni de la achizitionare se considera clar ca este un defect de fabricatie si produsul trebuie inlocuit, nu reparat, ca nu dau bani pe un bun ca sa il tin in service, eu am patito cu un lcd philips de la altex, dupa 48 d ore sa stricat, am preferat sa il repar singur decat sami fc nervi cu incompetentii din magazin, dar probabil ca toti fac ca la marketuri, ti se strica produsul, te duci cu scandal la magazin si til schimba pe loc, produsul defect sau neconform ajunge inapoi pe raft pt urmatorul fraier si tot asa…..

Adauga un comentariu