Eveniment-Social

Elevii ieseni continua sa chiuleasca pe capete

Publicat: 03 dec. 2012
1

@ Cu toate ca media absentelor per elev, la nivelul judetului Iasi, a scazut de la 8,39 la suta anul trecut, pana la doar 6,16 la suta anul acesta (la inceputul lunii octombrie), fenomenul continua sa fie ingrijorator

Liceul Tehnologic din Holboca, Colegiul Tehnic de Transporturi si Colegiul Tehnic Dimitrie Leonida, respectiv Liceul Tehnologic Constantin Brancusi si Mihai Busuioc din Pascani, se afla in topul ratei de absenteism. Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) a demarat deja ample controale, in aceasta perioada, ce vizeaza reducerea acestei stari de fapt. „Situatia absentelor inregistrate de elevii ieseni, de la inceputul anului scolar in curs si pana la data de 9 noiembrie 2012, este urmatoarea: in total s-au inregistrat 423.886 absente nemotivate, dintre care numai 215.737 la nivelul invatamantului liceal, 167.928 la gimnaziu si 40.221 la scolile primare. In ciuda numarului mare de absente care se inregistreaza si in acest an scolar, mediile absentelor per elev sunt, totusi, in scadere la multe unitati scolare. In principal, daca la liceele si colegiile cu profil teoretic, situatia este una foarte buna, la cele tehnice si industriale continua sa fie o cota ridicata a absentelor”, se arata intr-un raport al ISJ. Comparativ, in aceeasi perioada, dar a anului scolar 2011 – 2012, la nivelul ciclului primar, la un numar de 36.735 elevi s-au inregistrat 74.597 absente, la ciclul gimnazial, la 36.159 elevi fiind 211.834 absente, in timp in licee, la o cifra totala de 30.734 elevi, au fost 327.420 absente. Astfel, datele aratau ca, la un total de 103.628 elevi, pe tot judetul s-au cumulat 613.851 absente. Conform datelor din raportul oficial privind starea invatamantului prezentat de ISJ, un numar de 450 elevi din clasele I – X au abandonat scoala, in timp ce 446 de elevi din clasele XI – XIII au fost exmatriculati, anul trecut. „Cauzele abandonului scolar au la baza faptul ca elevii fie provin din familii cu parinti plecati in strainatate, din familii rrome sau cu o stare financiara precara, dar si faptul ca unii diriginti, cadre didactice sau conducatori ai unitatilor de invatamant nu au gasit formule de comunicare si monitorizare a prezentei elevilor”, se conchide in documentul inspectoratului.




Adauga un comentariu