National

De cati functionari publici este nevoie ca sa fie trimisa o hartie? De patru: unul o intocmeste, unul o verifica, unul o avizeaza si unul o semneaza

Publicat: 16 feb. 2011
1
Alina Sandu, Florina Dragos, Monica Dimitriu si Andras Szakal sunt patru functionari publici, angajati ai Agentiei Nationale a Functionarilor Publici (ANFP), care au semnat ieri o hartie prin care invita jurnalistii la un eveniment de lansare a unei competitii destinate salariatilor din administratie.
 
Pe hartia transmisa de ANFP apar patru nume de persoane, fiecare cu atributiile sale: „intocmit„, „verificat” si „avizat„, la care se adauga si semnatura presedintelui institutiei, care completeaza de altfel semnaturile fiecarui bugetar responsabil de document. Potrivit zf.ro, Alina Sandu, consilier în cadrul Compartimentului Comunicare,Informare si Documentare (din cadrul Directiei de Comunicare si Relatii Internationale a ANFP) a fost responsabila de întocmirea invitatiei de presa, Florina Dragos, coordonator în cadrul aceluiasi compartiment, s-a ocupat de verificarea documentului, în timp ce Monica Dimitriu, director al Directiei de Comunicare si Relatii Internationale, a avizat hârtia

De asemenea, invitatia de presa este semnata si de Andras Szakal, presedinte al ANFP cu rang de secretar de stat în cadrul institutiei subordonate Ministerului Administratiei si Internelor. „Este o procedura stabilita în regulamentul intern, nu trebuie sa fie reglementata prin lege. Orice adresa care iese din institutie trebuie sa contina aceste informatii, dar acest lucru nu se întâmpla numai la noi, ci în majoritatea institutiilor publice”, a spus un angajat al departamentului de relatii cu presa din cadrul ANFP, care a specificat ca nu poate fi citat, numai presedinte institutiei având aceasta atributie.
 

Acesta este numai unul din nenumaratele exemple de birocratie întâlnite în administratia publica, despre care s-a spus adesea ca este supradimensionata si a carei restructurare s-a lasat asteptata de ani de zile. Anul 2010 – marcat de taierea salariilor bugetare cu 25% si de concedieri în sectorul public- a reprezentat un moment zero în reformarea administratiei, desi exista înca multe nelamuriri cu privire modul în care s-a facut aceasta reforma. Este adevarat ca, cel putin în cifrele raportate în discursurile oficiale, în perioada 2009- 2010 au fost restructurate peste 100.000 de posturi în sectorul bugetar, în acest sector ramânând sa mai lucreze la începutul acestui an 1,29 milioane de persoane. Însa nu a explicat nimeni de ce cheltuielile de personal din bugetul general consolidat au scazut cu 8,6% anul trecut fata de 2009, în timp ce cheltuielile totale au crescut cu 4,2%.

Unele voci spun ca restructurarea ar fi falsa si ca nu se face o economisire, ci se trec banii de la cheltuielile cu personalul la o alta structura contabila, bugetarii concediati ramânând sa lucreze la stat, dar fie cu contracte de colaborare, fie prin firme care ofera servicii de outsourcing. Asa s-ar explica si cum peste trei sferturi (77%) din cei aproape 630.000 de someri aflati în statistici în luna decembrie a anului trecut proveneau din sectorul privat, si nu de la stat.
 

Potrivit zf.ro, statul cheltuie în continuare peste 10 miliarde de euro pe an pentru plata salariilor unor functionari care au ca atributii întocmirea, verificarea sau semnarea unor documente, activitati care ar putea fi realizate cu costuri mult mai reduse si de care se ocupa, în mod normal, una sau doua persoane, în cazul firmelor private.



Comentarii
  • Bine ca de sase ani conduce PDL-ul iar astia din aceasta formatiune dau vina pe psd, oare cat de prost sa fii sa faci asta. Ati adus oamenii la sapa de lemn si ne dati lectii de morala nu va e rusine mai pdl-istilor? Oricum o sa aveti soarta PNT-ului sigur si nici macar in parlament nu o sa mai intrati .Stiu o sa radeti de noi si din acea pozitie pentru ca o sa aveti buzunarele pline iar noi o sa va platim datoriile . Sa traiti bine ! Sa platiti greu !

Adauga un comentariu