SEAT testeaza curentul Renascentist la Salonul Auto de la Paris. Constructorul spaniol mizeaza pe noua generatie a compactei Leon pentru a renaste complet si a reveni pe linia de plutire capabila sa-i asigure în continuare prezenta în conglomeratul Volkswagen. Motiv pentru care noua propunere din Martorell se vrea a fi cel mai bun produs de pâna acum al spaniolilor. Dezvoltat pe platforma modulara MQB, gasita deja pe noile generatii ale fratilor de concern Audi A3 si Volkswagen Golf 7, noul Leon este mai scurt cu 52 de milimetri decât vechiul model (4.26 metri), mai lat cu 48 de mm si mai scund cu 4mm pentru a insufla un look sportiv. Ampatamentul a crescut si el cu 58 de milimetri si masoara acum 2636 mm.
Tot multumita folosirii noii platforme, Leon este mai usor cu 90 de kilograme decât vechea generatie, modelul de baza urmând sa cântareasca doar 1120 de kilograme. Proaspatul Leon vine cu o noua linie de design, inspirata de conceptul IBE Coupe, expus deja în cadrul Saloanelor de la Geneva si Frankfurt. Designul adoptat are ceva mai multe linii drepte fata de actualul model si include bosaje mai largi, jante cu design sportiv si portiere spate cu mânere conventionale, nu ascunse ca în cazul vechiului model. Noutatea absoluta o reprezinta însa blocurile optice fata, echipate cu tehnologie LED completa, pentru toate modurile de iluminare. O premiera în clasa compacta.
Gama de motorizari va include cinci unitati pe benzina si patru dieseluri. Cei care favorizeaza benzinarele vor putea regasi unitatile 1.2 TSI, în versiunile de 85 si 105 cai putere, 1.4 TSI, în versiunile de 122 si 140 de cai putere, aceasta din urma echipata si cu sistem de dezactivare a cilindrilor, dar si o motorizare de top. Este vorba despre unitatea 1.8 TSI de 180 de cai putere. Pentru cei care prefera dieselul, Seat va avea în vitrina deja popularul 1.6 TDI de 90 si 105 cai putere. Cea mai putin potenta versiune va fi si cea mai economica, oficialii din Martorell anuntând un consum de numai 3.2 litri/100 de km si emisii de 99 g/km. Cei care vor mai multa putere au la dispozitie unitatea 2.0 TDI, în versiunile de 150 si 185 de cai putere. Prima dintre ele consuma doar 3.36 litri/100 de km. Toate motorizarile vor fi disponibile împreuna cu o transmisie manuala cu sase rapoarte si una automata cu dublu ambreiaj.
În vreme ce majoritatea versiunilor vor fi echipate cu o punte semi-rigida, pe motorizarile superioare vom regasi o suspensie McPherson (fata) si multi-link (spate).
Minciuni, varianta diesel consuma 5,* – 5,* in ext la mers normal. O fi consumand 3,2l/*** doar suspendata pe cric…. disperare in piata auto..