National

CNADNR: Putem deszapezi Autostrada Soarelui in 8 ore, chiar daca zapada ajunge la 1,50 m

Publicat: 24 nov. 2015
1

Oficialii Companiei Nationale de Autostrazi ne-au asigurat ca circulatia pe DN1, cea mai importanta sosea din Romania, nu va mai fi niciodata inchisa dupa ce au cumparat 100 de de autofraze si sapte autosenilate speciale.

Responsabilul cu intretinerea si deszapezirea drumurilor si autostrazilor in cadrul CNADNR, Florin Dascalu ne-a explicat ca 85% din drumurile nationale si autostrazi sunt acoperite de contracte de deszapezire.

Citeste si Deszapezirea in Romania, mai scumpa decat in Suedia si Finlanda

„Am distribuit cele 100 de auto utilaje de deszapezire in toata tara. Pentru fiecare DRDP am achizitionat un autovehicul senilat care poate transporta 16 persoane. Am avut o intalnire cu reprezentantii Politiei Rutiere, Administratiei Nationale de Meteorologie si Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta pentru a prezenta stadiul contractelor, stocurile si montarea indicatoarelor. Autovehiculele senilate sunt dotate de ISU cu truse de prim ajutor. Aceste senilate sunt dotate cu camere cu termoviziune, o sa fie detectat orice corp uman sub zapada”, a declarat Florin Dascalu.

Potrivit acestuia, fiecare autovehicul senilat este prevazut cu targa pentru interventii in situatii de urgenta. „Trei senilate, daca vor fi probleme in zona  Capitalei vor fi relocate de angajatii CNADNR. Din cele 100 utilaje de deszapezire, 39 de autofreze au o capacitate de 5.000 de metri cubi pe ora. Aceste utilaje sunt distribuite in zonele unde sunt tronsoane de autostrada”, a mai explicat Dascalu.

Oficialul CNADNR ne-a prezentat un top a drumurilor nationale si autostrazilor cu risc de inzapezire. „De departe cel mai mare pericol de inzapezire il prezinta autostrada Bucuresti-Constanta. DN 2 Urziceni-Ramnicu Sarat este pe locul doi din punct de vedere al riscului de inzapezire, iar pe locul trei este DN 23 Braila-Focsani. Locurile patru si cinci sunt ocupate de autostrada Bucuresti-Pitesti si soseaua care leaga Ramnicu Sarat de Braila”, a mai declarat Florin Dascalu.  

Citeste si Drumarii ieseni au inceput sa intervina cu material antiderapant

La sfarsitul saptamanii trecute, oficialii CNADNR ne-au pus la dispozitie stadiul incheierii acordurilor cadru pentru intretinerea curenta pe timp de iarna 2015-2016. „Pana la sfarsitul lunii vom incheia toate ofertele aflate in evaluare. Sunt stocuri de sare, clorura de calciu si motorina. Ordinul privind posibilitatea utilizarii nisipului in iarna 2015-2016 se va publica in cateva zile in Monitorul Oficial apoi incepe achizitia la DRDP-uri”, a mai precizat oficialul CNADNR.

Situatia incheierii acordurilor cadru/contractelor subsecvente de intretinere pe timp de iarna 2015-2016 pentru fiecare DRDP in parte este urmatoarea:
– DRDP Bucuresti
3 loturi cu acord cadru incheiat si contracte subsecvente in curs de semnare (SDN Targoviste, SDN Alexandria si Autostrada A3);
in evaluare oferte la SDN Bucuresti Nord (3 loturi), SDN Buzau (3 loturi), SDN Pitesti (3 loturi), A1 (3 loturi), A2 (2 loturi), SDN Ploiesti (2 loturi), SDN Bucuresti Sud (2 loturi)
– DRDP Craiova
3 loturi cu acord cadru incheiat (SDN Severin, SDN Tg. Jiu si SDN Slatina);
reluare procedura in 26.11.2015 la SDN Craiova (7 loturi) si SDN Rm. Valcea (10 loturi)
Exista plan de rezerva pentru SDN -urile care nu au contracte incheiate.
– DRDP Timisoara
2 loturi cu acord cadru incheiat (SDN Caransebes si Autostrada A1 – lot 6);
Autostrada A1+A11 – Lot 7 se va incheia acordul cadru in 24.11.2015 daca nu se depun contestatii;
reluare procedura in 20.11.2015  – SDN Arad, SDN Timisoara, SDN Deva si Autostrada A1+A6 – Lot 8;
reluare procedura in 23.11.2015  – SDN Orsova;
– DRDP Cluj
4 loturi cu acord cadru incheiat si contracte subsecvente in curs de semnare (SDN Alba, SDN Satu Mare si SDN Zalau, SDN Bistrita)
Autostrada A3, SDN Oradea si SDN Cluj – reluare procedura in 20.11.2015;
anulare procedura la SDN Baia Mare. Pana la reluarea procedurii se vor asigura utilaje prin dizlocari utilaje de la Satu Mare si Salaj
– DRDP Brasov – toate SDN-urile au contracte;
– DRDP Iasi – toate SDN-urile au contracte;
– DRDP Constanta – reluare procedura in 23.11.2015 pentru SDN Braila.

Citeste si Iarna in toata regula in Romania

Programul de punere in ordine pentru iarna 2015-2015 se prezinta astfel:

Numarul de utilaje necesare pentru acesta iarna este de 3477, din care 684 sunt utilaje propri, iar 2793 inchiriate de la terti. Dintre acestea, in acest moment, sunt incheiate contracte pentru un numar de 1624 utilaje, iar pentru 1169 sunt oferte in evaluare (702 utilaje) sau proceduri reluate cu termene de deschidere in 23, 24 si 25 noiembrie (467 utilaje).
Montarea panourilor parazapezi – in curs de montare. (157.784 m montati din necesarul de 532.799 m);
Contractul de achizitie sare este in curs de desfasurare, pana la aceasta data s-au aprovizionat 94.000 tone din cele 300.000 tone estimate a fi necesare.
Stocul de motorina este asigurat pentru 14 zile, conform planului operativ pe timp de iarna.




Adauga un comentariu