@ Aeroportul International Iasi a intrat din nou in hora scandalurilor de la Consiliul Judetean @ Membrii forului au aflat ieri, cu stupoare, ca CJ dispune de un excedent bugetar de 200 milioane de lei, care ar putea fi folosit la modernizarea aerogarii @ Intre timp, a aparut varianta fondurilor guvernamentale, o noua solutie de avarie pentru reabilitarea aeroportului
Aeroportul International Iasi ar putea fi modernizat cu fonduri de la Guvernul Romaniei. Conform sefilor Consiliului Judetean Iasi, Ministerul Transporturilor a propus refacerea actualei piste a aeroportului contra a 30 milioane de euro. Si asta, in ciuda vechiului proiect, de 200 milioane de euro, care a stat ani de zile pe masa alesilor judeteni si care, intr-un final, a ramas impotmolit. In ultimele luni, alesii judetului au tot taiat din cele 200 milioane, pana au reusit sa scoata din proiectul initial un altul, de numai 60 milioane de euro. Ulterior s-au plans ca nu dispun de fonduri pentru modernizarea aeroportului, preferand sa scoata obiectivul la concesionare. Pentru ca scandalul sa fie complet, ieri, consilierii judeteni au aflat ca in bugetul CJ exista circa 200 milioane de lei de care ei nu stiau nimic. Suma provine din excedentele bugetare din 2006 pana in prezent, bani ramasi de pe urma unor proiecte. Nu se stie, insa, daca banii vor fi folositi pentru modernizarea aerogarii, o decizie finala urmand a fi luata in saptamanile urmatoare. „Banii nu trebuie tinuti la ciorap. De unde provin, totusi, acesti bani si de ce nu-i putem folosi pentru aeroport?”, s-a intrebat Catalin Bulgariu, consilier judetean PSD.
In schimb, Constantin Simirad, presedintele CJ Iasi, sustine ca proiectul demarat inca din 2007 nu poate fi realizat. Seful CJ a aratat ca, in cursul acestei saptamani, reprezentantii Ministerului Transporturilor vor sosi la Iasi pentru a prezenta proiectul pe care vor sa-l implementeze. „Aeroportul din Iasi are foarte multe hibe si exista riscul sa fie inchis intr-un termen destul de scurt, cam in sase luni. Trebuie sa facem ceva in regim de urgenta. Ministerul Transporturilor sa faca proiectul pentru prelungirea actualei piste pana la 2.500 metri, avantajul acestei lucrari fiind acela ca aeroportul nu s-ar inchide niciodata. In afara de asta, acel proiect de 200 milioane de euro nu se poate realiza in conditiile unei legislatii extrem de stricte a Uniunii Europene. Trebuie sa se dovedeasca faptul ca acea investitie se poate amortiza intr-un numar de ani, ori la dezvoltarea aerogarii de aici, acea investitie nu se va recupera nici macar intr-o suta de ani. Daca acceptam proiectul ministerului, aeroportul va putea functiona fara sa fie inchis”, a spus Constantin Simirad.
Mizerie ordinara !!!!
Ne riscam viata mergind cu masina pe drumul Iasi-Bacau de unde se poate zbura la preturi cu **% mai mici decit din Iasi.
Asta pentru ca noi calatorim pe banii nosrti pe cind sefii CJ calatoresc tot pe banii nostri si nu ii intereseaza diferenta de pret,
absolut ,,afaristi,, adica pe dinafara problemei!mai bine s-ar dedica obtinerii de carbune din curent electric prin procedeul invers. cred ca asta le-ar reusi!