Diete si regimuri

Beneficiile consumului de peste alb

Publicat: 02 iul. 2015
7

Pestii cu carne alba sunt foarte asemanatori din punct de vedere nutritiv, indiferent daca este vorba de peste marincod, egrefin, merlan, peste-pescar european, somn, barbun de mare, cambula, calcan sau limba-de-cal – sau peste de apa dulce, cum ar fi stiuca, bibanul sau crapul.

Acesti pesti nu contin aproape deloc grasimi, au un continut scazut de calorii si multe proteine. Au toate vitaminele B, dar putin fier. Desi limba-de-cal (specie putin grasa) contribuie putin la necesarul zilnic de vitamina A, pestele alb este lipsit de obicei de vitamine liposolubile.

Citeste si: Iti place sa mananci somon? Atentie mare cum il prepari! Vezi ce trebuie sa eviti

Ficatul de cod si cel de cambula este foarte bogat in vitaminele A, D si E, insa este intrebuintat doar la prepararea uleiului, icrele de peste alb sunt surse excelente de vitamine B si surse de fier aproape la fel de bune ca alte carnuri. Icrele de peste contin colesterol, deci pot reprezenta un risc pentru persoanele care prezinta exces de colesterol.

In general, carnea de peste alb ajuta sistemul digestiv, inima si circulatia si este benefica pentru controlul greutatii.
ATENTIE! Bolnavii de guta trebuie sa evite codul, caviarul si icrele tarama.

Mancati peste gras pentru a va proteja articulatiile

Medicii recomanda consumul de peste alb saptamanal. De asemenea, carnea de peste alb poate inlocui carnea rosie

Cum alegeti un peste bun

Atunci cand cumparati peste, verificati daca are ochii sticlosi; daca pielea are multi solzi si daca branhiile sunt rosii. Pestele trebuie sa aiba intotdeauna mirosul proaspat al marii.




Adauga un comentariu