Local

Bataie cu parul pentru Aeroportul Iasi

Publicat: 14 sept. 2011
1

@ Aeroportul International Iasi ar putea beneficia de o cu totul alta structura in viitor @ O firma din Emiratele Arabe Unite vrea sa ridice un mini-orasel langa aerogara @ Intre timp, presedintele CJ, Constantin Simirad, si liderii USL din Consiliu, s-au luat din nou la cearta pe tema modernizarii aeroportului @ Simirad acuza presiunile pe care ei le fac asupra factorilor de decizie de la aeroport @ „Eu ii spun ca voi pune presiune atat pe dumnealui, cat si pe toti cei care se opun proiectului de modernizare a Aeroportului Iasi. Nu vom lasa judetul în paragina doar pentru ca domnul Simirad are un interes electoral pentru a lasa Suceava sa se dezvolte mai mult ca Iasul”, sustine Mugur Cozmanciuc, liderul grupului PNL

In ciuda faptului ca autoritatile iesene vorbesc despre crearea unui mini-orasel langa Aeroportul International Iasi, cu zeci de facilitati, modernizarea aerogarii inca bate pasul pe loc. Mai nou, presedintele Consiliului Judetean Iasi, Constantin Simirad, a acuzat liderii de grup ai PNL si PSD ca pun in fata propriile interese si ii preseaza pe membrii Consiliului de Administratie de la aeroport pentru a impune doar ceea ce vor ei. Simirad a sustinut ca liberalul Mugur Cozmanciuc si social-democratul Cristian Stanciu au facut presiuni puternice asupra membrilor din consiliu pentru a impune proiectul construirii unei piste de 3.000 de metri, desi proiectul prevede si analiza prelungirii actualei cai de rulare pana la 2.100 metri. „Am remarcat din nou oponenta de care am parte in CJ. Vad ca discutiile pe care incerc sa le am cu unii investitori deranjeaza. Nu vreau sa merg pe mana «specialistilor» Stanciu si Cozmanciuc, cei care au ajuns sa faca presiuni asupra membrilor Consiliului de Administratie”, a precizat Constantin  Simirad.

Membrii CA de la aeroport au aprobat abia in urma cu doua zile lista de investitii care cuprindea si demararea celor doua studii de fezabilitate pentru pista, pentru care CJ a alocat 30.000 de euro, inca de acum o luna. Din pacate, proiectul nu a primit girul membrilor CA.

Liderii USL au sustinut ca Simirad a batut palma cu Gheorghe Flutur, presedintele CJ Suceava, pentru a nu promova proiectul aeroportului in schimbul sprijinului la alegerile urmatoare. „Domnul presedinte a uitat ca tocmai el ne-a rugat sa participam la sedinta Consiliului de Administratie pentru a promova proiectele de dezvoltare a aerogarii iesene. Eu ii spun ca voi pune presiune atat pe dumnealui, cat si pe toti cei care se opun proiectului de modernizare a Aeroportului Iasi. Nu vom lasa judetul în paragina doar pentru ca domnul Simirad are un interes electoral pentru a lasa Suceava sa se dezvolte mai mult ca Iasul. Ii cer sa nu se mai opuna dezvoltarii aeroportului prin construirea unei piste flexibile de 3.000 de metri. Sper ca nu crede ca acesta se poate dezvolta tinand discursuri în fata unei oglinzi fermecate sau frecand la nesfarsit lampa lui Alladin. Il asiguram ca atunci cand va coborî de pe covorul magic, aeroportul va fi terminat, iar atunci, daca va avea timp, vom sta linistiti de vorba despre interesele electorale ale dumnealui sau despre «eforturile» extenuante pe care le face pentru a descoperi sifonarii banilor publici. Am vazut, in presa, ca exista interese de a se comisiona anumite lucrari de la aeroport. Dumnealui ce are de spus pe aceasta tema?”, a replicat Mugur Cozmanciuc.

Oraselul de la aeroport

Intre timp, discutiile cu firma Mayfar International Consultants i-au facut pe cei din CJ sa analizeze oportunitatea construirii de hoteluri si zone comerciale in vecinatatea aeroportului. Arabii si-au aratat disponibilitatea sa concesioneze aerogara, iar sefii CJ vor sa profite de ocazie si au avansat varianta dezvoltarii si a zonei invecinate. „Ei au venit cu o propunere extrem de interesanta si, cred eu, viabila. Au spus ca vor sa faca un serviciu de mentenanta, deci avioanele vor fi reparate, controlate sau revizuite aici, la Iasi. Firma are mai multe servicii de mentenanta in Italia, Germania si in alte tari, dar acolo sunt foarte scumpe de intretinut. Mi-ar conveni sa faca aici mentenanta pentru avioanele care circula in Romania. Am decis sa facem un caiet de sarcini, sa il punem pe SEAP (Sistemul Electronic de Achizitii Publice – n.r.), iar pe langa modernizarea aeroportului, sa incercam sa acceptam propuneri din partea celor care participa, de a investi masiv in jurul aerogarii”, a adaugat Simirad.




Comentarii
  • cine-i prostul care pune botul la vrajelile arabilor? cum sa faci hotel langa aeroport? cui ii place sa doarma cu avioane decoland si aterizand la cap?

Adauga un comentariu