Pe timp de vara, cand temperatura aerului depaseste si 30 de grade Celsius, autoritatile scot la iveala rapoarte intregi despre… deszapezire. Asa s-a intamplat si cu Autoritatea de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP). Forul respectiv a publicat recent un raport detaliat asupra unor nereguli petrecute la contractele de deszapezire prestate de toate Directiile Regionale de Drumuri si Poduri, inclusiv cea de la Iasi. Raportul a fost finalizat abia pe data de 10 iunie si a cuprins o serie de detalii legate de situatia deszapezirilor din iarna 2014/2015. Conform documentatiei, pe sectorul de drumuri ce a cuprins judetul Iasi nu s-au inregistrat probleme, insa lucrurile s-au complicat la nivelul altor judete. De exemplu, in judetul Bacau s-au derulat mai multe contracte privind deszapezirea, toate derulate de DRDP Iasi, dupa ce o parte din ele au fost anulate. Si la nivelul Sectorului de Drumuri nationale Focsani procedura a fost reluata in mai multe randuri, fiind in pericol de a nu mai fi atribuita. Cele mai mari probleme s-au inregistrat pe sectorul Galati, unde autoritatea a hotarat anularea procedurii si reluarea licitatiei. Singura problema care s-a inregistrat la Iasi a fost la inceputul procedurii cand una din societati a hotarat sa se retraga din asocierea initiala. „Singura oferta depusa a fost cea a asocierii Eky Sam SRL – Transporturi Auto SA si Ted Construct SRL. Ultima societate a hotarat sa se retraga din asociere si ca nu este de acord ca partea care ii revine din asociere sa revina unui alt asociat si nici catre alt operator. In urma analizarii documentelor prezentate, s-a constatat ca noua asociere, formata din cei doi operatori economici, indeplinea conditiile necesare pentru derularea acordului cadru”, se arata in raportul respectiv. Durata contractului a fost de 11,7 milioane de lei.
Credeam că durata a fost de 11,7 kilometri, dar m-am linistit!
Niste hoti sunt astia cu deszapezirile.
Niste hoti sunt astia cu deszapezirile.