Actualitate

Atentie, ieseni! Schimbari majore in trafic. Unele strazi din oras vor avea mai multe benzi

Publicat: 26 oct. 2016
1
@ Un politist rutier vine cu solutii ce ar putea decongestiona traficul din Iasi, la ore de varf @ Reprezentantii municipalitatii iesene sustin ca vor dezbate in urmatoarea sedinta a comisiei de circulatie ideea omului legii @ Un numar de 90 de intersectii ale municipiului au fost semaforizate, fiind astfel instalate 59 de echipamente video, 1.242 de semafoare, circa 2.000 de indicatoare rutiere si 72 camere @ Cu toate acestea, la orele de varf, principalele artere din municipiu sunt blocate de numarul mare al autovehiculelor
 
Un proiect ce ar fi trebuit sa fluidizeze traficul in municipiul Iasi si care mai mult il incurca ar putea avea o rezolvare. Solutia vine din randul politistilor rutieri. Asta deoarece, municipiul Iasi este, in prezent, campion la capitolul anomalii, in ceea ce priveste semnalizarea rutiera. Soferii care tranziteaza municipiul Iasi trebuie sa se inarmeze cu nervi de otel. Asta, in ciuda implementarii noului sistem de management al traficului. Cozile kilometrice ce se intind la orele de varf, pe principalele artere ale Iasului, in prezent s-au dublat, odata cu inceperea noului an scolar. Desi valoarea proiectului este de aproximativ 15 milioane de euro, acesti bani par a fi aruncati pe fereastra, odata ce in Iasi se circula mult mai greu decat inainte de a fi instalate aceste semafoare inteligente.

„Se circula foarte greu dupa ce au implementat noul sistem. Timpii de asteptare sunt foarte mari. Se circula haotic. Banii au fost aruncati pe fereastra. Asteptam solutii in acest sens, care sa vina in sprijinul nostru, al soferilor”, a spus un taximetrist. Daca pana acum Iasul nu avea destule semafoare, odata cu implementarea noului proiect, are prea multe, dar prost pozitionate. Reamintim ca, un numar de 90 de intersectii ale municipiului au fost semaforizate, fiind astfel instalate 59 de echipamente video, 1.242 de semafoare, circa 2.000 de indicatoare rutiere si 72 camere. Cu toate acestea, la orele de varf, principalele artere din municipiu sunt blocate de numarul mare al autovehiculelor. Solutia pare sa fi fost gasita de politistii rutieri.

„De exemplu, pe bdul Independentei si pe Pacurari ar trebui infiintata o a treia banda pentru virajul la stanga. Momentan, daca mergi pe bdul Independentei si ai verde pentru a circula in fata, iar un alt participant la trafic vrea sa vireze pe o straduta la stanga, tu circuli practic pe o singura banda din cele trei existente, deoarece pe prima banda mai sunt si cativa soferi care parcheaza neregulamentar si blocheaza traficul. La fel trebuie procedat si pe bdul Pacurari. In prezent, aceasta a treia banda pentru virajul la stanga exista pe tronsonul Targu Cucu- Bucegi. Mai mult, o alta solutie pentru a evita imbulzeala de la orele de varf este decalarea orarului de incepere a scolii. Daca, de exemplu, intr-o anumita zona sunt mai multe scoli, atunci orele sa inceapa la o diferenta de 30 de minute intre ele. Astfel, nu toti parintii se vor imbulzi la ora 7:30, sa-si duca copiii la scoala”, a precizat un politist rutier.

Cu alte cuvinte, contactat telefonic de reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI, viceprimarul municipiului Iasi Gabriel Harabagiu, membru in comisia de circulatie, sustine ca va lua nota de cele semnalate de politistul rutier si ideea va fi supusa spre dezbatere, in comisia de circulatie. „Maine (astazi- n.r.) avem comisia de circulatie. Vom analiza aceste aspecte si vom vedea la ce consens vom ajunge”, a declarat Gabriel Harabagiu, viceprimarul municipiului Iasi.
 

Managementul nervilor
 
Desi cu implementarea managementului traficului in municipiul Iasi, circulatia autovehiculelor ar fi trebuit sa se desfasoare in conditii normale, acest lucru nu se intampla. Daca la semafor asteapta 100 de autovehicule, iar la trecere nu este niciun pieton, culoarea nu se schimba, deoarece nimeni nu are acces la senzorii cu numaratoarea in timp real. Normal ar fi ca informatiile din intersectiile aglomerate sa fie gestionate in centrul de control al sistemului de management al traficului, care practic trebuie sa fluidizeze circulatia.

Timpii de semafor trebuie, practic, calculati in mod inteligent de acest sistem, in functie de aglomeratia din trafic. Mai mult, asa-numitele „semafoare inteligente” trebuie sa asigure culoar unic de deplasare pentru Salvare si Politie, ale caror masini ar trebui urmarite prin satelit, pentru a ajunge cat mai repede la interventii. 




Comentarii
  • Dr cr nu se pune in practica o idee simpla si eficienta? De exemplu, in P. Ros, s-ar putea construi usor, fara complicatii de urbanism si necostisitor, un inel suspendat pentru pietoni, ca la chinezi! Acces cu benzi rulante care sa fie usor de folosit si de catre persoane cu handicap! Acest tip de constructie necesits suprafata desfasurata mica( e pe piloni!), ofera si posibilitatea amplasarii de mici spatii comerciale si cate altele… In aceeasi idee de imbunatatire a vietii iesenilor, rog Consiliul Local sa nu mai aprobe cumpararea de autobuze a caror tractiune se face cu motoare cu combustie interna!!!! Viitorul transportului urban si nu numai este TRANSPORTUL ELECTRIC!!!!!

    • Si fiecarui pensionar sa i se ofere gratuit cate un OZN confortabil, ca sa le dea cu tifla oamenilor muncii contemporani, care-i tin in spate prin impozitele platite!

    • Pasajele pietonale supraterane sunt impractice si hidoase. Le-am putea numi…. chinezarii. Ele sunt ok pentru periferie, unde traficul pietonal e mai redus. Pe termen lung orasul iese mai castigat cu pasaje subterane. Astfel pietonii si ciclistii ar trebui sa coboare 2.5m in subteran decat sa se catere 5.5m. Oricum in Podu Ros trebuie si pasaje auto, iar cele pietonale pot fi facute alaturat, cel putin pe directia Podu de Piatra – Socola.

  • Prima propunere, si cea mai importanta, care ar fi trebuit sa vina de la un politist, este aceea de a fi arestati IMEDIAT TOTI membrii Comisiei de circulatie din Primaria Iasi, in frunte cu PRESEDINTELE COMISIEI de pe vremea cand a fost incheiat si a fost implementat acest proiect prein care s-au smenuit o gramada de bani. Cine era seful? Viele, actualul primar, Chirica. In plus sa le fie imputate si sumele platite pentru semafoarele montate aiurea, ca de ex. cel de la intersectia Uzinei-Saulescu sau Garii- Zugravi, semafoare care nu vor functiona NICIODATA !!!

    • Hai sa ne gandim ce s-ar intampla, si nu numai la ore de varf, daca ar fi functionale semafoarele de la farmacia de la Rapa Galbena (Arcu-Garii), cel de la Garii-Zugravi (pe Zugravi fiind sens unic dinspre Garii spre fostul sediu PECO, deci FARA AFLUENTA in sens invers) si cu cel de la Vama Veche (Garii-Silvestru). Pe nici 300 m sunt 3(trei) semafoare, in trei intersectii din care una este cu defluirea circulatiei din artera principala spre o…fundatura !!!Vom afla cu siguranta care a fost valoarea spagii luate pe unitate de semafor, dosarul abia ne aduce surprizele. Ma mir ca nu s-a pus semafor si la intersectia Gandu- P. R.A.RE.S

  • Intersectia din Poitiers cu Bucium s-ar putea descongestiona daca se va da drumul pe doua benzi din Poitiers catre pasarela si se va opri ambele benzi dinspre Bucium

    • Ambele benzi dinspre Bucium sunt oprite.
      In mintea ta blocajul este doar pe Poitier?
      Este si pe Bucium pana la Socola si pe pod pana in Bularga.

  • Sa se ia masuri si pentru fluidizarea traficului in rond Podul de Piatra, caci in fiecare dimineata intre 7.15 si 8.00 stau tramvaiele care vin dinspre Alexandru stau acolo 10-15 min la *****.u.l unor masini ce se pun de-a latul pe linie. E permis asa ceva? In fiecare dimineata aceeasi poveste! Stau sete de oameni sa astepte la spatele unuia care pleaca in alta directie?

  • Cine analizeaza faptul ca la capat CUG nu functioneaza semaforul ? Cine vede ca trecerile de pietoni care duc spre Ciurea aproape ca nu se mai cunosc iar seara nu sunt luminate in conditiile in care partea stanga cum se merge spre Ciurea este sos Nicolina, pana la Horpaz, iar partea dreapta este drum judetean ?

  • Bzi.ro . Spuneti-mi cine se ocupa cu punerea in functiune a semafoarelor? De ceva timp avem semafoare montate dar sunt nefunctionale. O intersectie e chiar sub nasul vostru,iti este frica sa traversezi acea intersectie deoarece vitezomanii nu iti dau prioritate

  • In Nicolina de exemplu nu s-ar putea circula si pe o banda de pe contrasens dimineata intre 7 si 8 si dupa amiaza intre 17-18 asta implicand sa nu mai circule tramvaiele ?!?
    Nu mai zic ca daca sinele de tramvai erau pe banda 1 spre trotuar lucrurile ar fi fost mult mai simple ? Dar calu’ plecase :))

    • O banda suplimentara nu ar rezolva absolut nimic, deoarece nu ar face decat sa bage si mai multe masini in ambuteiajul din Podu Ros. Pe de alta parte trebuie lucrat in intersectii pentru a impiedica virajul la stanga de pe linia de tramvai. De exemplu, in Nicolina, pot fi demolate dughenele din intersectie, iar apoi se poate largi strada prin infiintarea de benzi dedicate virajului la stanga.

  • de ce nu se vorbeste deloc despre miile de masini din alte judete,,care populeaza circulatia,, ocupa majoritatea parcarilor,,, ,, in plus si obraznicie cat cuprinde,,, Si Politia rutiera si infrastructura de abia face fata la cele din iasi,,,, strazi care ar trebui sa aiba sens unic,,, semaforizarea timpului de traversare pentru pietoni Sa vad pe don primar cum traverseaza o strada de 30 de metri in 25 de secunde,,,plus indisciplina,,, viteza,, vorbitul la telefon,,

Adauga un comentariu