Actualitate

Ancheta la Serviciul de Ambulanta Iasi. Totul a pornit de la o sesizare

Publicat: 22 sept. 2016
1

@ Conducerea SAJ Iasi a declansat o ancheta, dupa ce doi operatori au fost reclamati de apartinatorul unui batran, care a solicitat sa fie transportat la spital @  Ruda batranului condamna comportamentul verbal al acestora si faptul ca au refuzat sa trimita o ambulanta

Ieri, conducerea Serviciului de Ambulanta al Judetului (SAJ) Iasi s-a autosesizat in urma articolului publicat in cotidianul BUNA ZIUA IASI, „Inregistrare exploziva la Serviciul 112. Totul a pornit de la o solicitare pentru un bolnav” si a declansat o ancheta. In urma cercetarilor, comisia de ancheta va stabili daca cei doi operatori care au discutat cu persoana care a facut o solicitare pentru a transporta un batran, din comuna ieseana Popricani, la spital, sunt vinovati.

„In urma articolului, ne-am autosesizat si am inceput o ancheta. Daca se constata ca cei doi operatori au gresit, vor fi aplicate masurile legale. Din primele cercetari, se pare ca este vorba despre o problema de comunicare. Am fi dorit ca persoana care a facut sesizarea sa vina si la Serviciul de Ambulanta, pentru a depune si la noi o reclamatie”, a declarat Nicolai Pralea, purtator de cuvant la Serviciul de Ambulanta Iasi.

Miercuri, un barbat din comuna Popricani a sunat la Serviciul de urgenta 112, pentru a solicita o ambulanta la domiciliul unui batran in varsta de 79 ani, care acuza dureri mari de burta. In urma cu aproape doua saptamani, a fost operat la Spitalul Sf. Spiridon. Ruda batranului a vorbit initial cu o femeie la dispecerat care, dupa spusele barbatului, a tipat si i-a inchis telefonul in nas. A doua oara a discutat cu un barbat de la acelasi serviciu 112, care i-a explicat ca batranul nu are ce cauta la spital, pentru ca nu are ce sa-i faca acolo.

„Vi se pare normal sa solicit o ambulanta si sa fiu refuzat? Cum este posibil asa ceva? In ce secol traim? Nu incerc sa schimb acest sistem, ar fi imposibil. Este deja infectat de cateva persoane care se vor a fi numiti doctori. Aceasta inregistrare arata modul in care bolnavii sunt tratati si ce interes prezinta pentru cei ce trebuie sa fie in slujba cetatenilor. Imi pare tare rau ca nu mi-a trecut prin cap sa inregistrez prima conversatie pe care am avut-o cu prima interlocutoare de la dispeceratul 112. Dispecera de serviciu racnea efectiv la telefon, ca la final sa imi inchida telefonul in nas, refuzand sa trimita ambulanta. Tin sa precizez ca i-am vorbit frumos, dar «individa» continua sa urle de parca era in piata. E clar ca nu mai au urma de umanitate si ca unii dintre cei care au depus juramantul lui Hipocrate, au uitat de el. Suntem la mila lor, iar ei iau decizii de parca ar fi zei. Sa va fie rusine pentru acest comportament. Vreti sa hotarati cand se incheie viata unui batran, chiar daca zilele lui sunt numarate de Dumnezeu. Respectele mele pentru cei de la ambulanta care, intr-un final, au venit. Au fost foarte draguti si intelegatori”, au precizat membrii familiei bolnavului.




Adauga un comentariu