Local

Aeroportul Iasi, inchis din august 2012

Publicat: 18 dec. 2011
1

@ Aeroportul International Iasi poate fi inchis sau poate ajunge o simpla halta  @ Judetul Iasi a pierdut lupta pentru cel mai modern aeroport din Moldova in fata celui de la Suceava, judet controlat de Gheorghe Flutur @ Prim-vicepresedintele PD-L a incercat in mai multe randuri sa puna piedici modernizarii aerogarii iesene, folosindu-se de servilismul parlamentarilor de aici @ In contextul regionalizarii, Iasul ar avea nevoie de un aeroport modern pentru a putea fi capitala noii regiuni, lucru neagreat de Flutur

Iesenii au mari sanse ca de la anul sa zboare in strainatate cu avioane de la Suceava, pentru ca aerogara din municipiu poate pierde statutul international sau, mai rau, se poate inchide. Cum s-a ajuns in situatia aceasta? Aeroportul de la Suceava a obtinut o finantare de 40 milioane euro din fonduri europene, in timp ce Iasul nu a reusit sa faca nici macar un studiu pentru vreun proiect asemanator. Interesul principal vine de la Suceava, judet condus de Gheorghe Flutur, prim-vicepresedinte PD-L.

Peste tot s-a vorbit despre cum se dezvolta aeroportul de la Suceava si despre cum este lasat cel de la Iasi sa stagneze. In spatele acestor dispute a stat, insa, un plan bine pus la punct pentru ingroparea definitiva a Aeroportului Iasi si dezvoltarea celui sucevean. Cele doua aerogari se afla in competitie directa, iar Flutur a incercat prin toate mijloacele sa impiedice dezvoltarea celei iesene. In contextul regionalizarii, Iasul ar avea nevoie de un aeroport modern pentru a putea fi capitala noii regiuni, in timp ce Suceava nu s-ar alege cu mare lucru.

Jurnalul Oficial al Uniunii Europene arata, la punctul 105, ca numarul mare de aeroporturi din aceeasi regiune impiedica dezvoltarea zonei. „Comisia considera ca numarul aparent excesiv al aeroporturilor în anumite regiuni ar putea împiedica dezvoltarea aeroporturilor în cauza. De fapt, studiul confirma ca proximitatea anumitor aeroporturi regionale le împiedica sa functioneze în conditii de rentabilitate. Sunt mentionate urmatoarele aeroporturi: aeroporturile din Cluj-Napoca si Târgu Mures; aeroporturile din Bacau, Iasi si Suceava; aeroporturile din Baia Mare si Satu Mare; aeroporturile din Arad si Timisoara”, se arata in Jurnalul Uniunii Europene.

In acest sens, este clar ca Flutur nu-si permite sa piarda in fata Iasului, incercand sa impiedice tocmai proiectul principal al judetului.

Ajutor de la Opozitie

Cum s-a luat in calcul varianta fondurilor guvernamentale, imediat chiar liderii PD-L Iasi au sarit si au spus ca acest lucru nu se poate, fiindca ar fi considerat ajutor de stat. Aceiasi lideri PD-L care au fost pusi mereu la colt de Flutur si care nu fac un pas fara a primi aprobare de la acesta. Flutur si-a manifestat influenta asupra celor de la Iasi chiar la alegerile din filiala, cand a contribuit decisiv la schimbarea presedintelui ales prin vot. Flutur are relatii si cu filiala PSD Iasi, prin primarul Gheorghe Nichita, prieten cu Gerard Jitareanu (numit de Gheorghe Nichita secretar de stat la Ministerul Educatiei – n.r.), cel care este ruda prin alianta cu liderul PD-L. De aici si disputele din Consiliul Judetean Iasi, unde PSD voteaza totdeauna impotriva lui Constantin Simirad. Presedintele autoritatii judetene nu este prea iubit de Gheorghe Flutur, in contextul in care si-a manifestat intentia de a candida pentru presedintia noii regiuni Moldova. Astfel, s-a ajuns ca, luni de zile, proiectul modernizarii aeroportului iesean sa bata pasul pe loc, in timp ce aerogara de la Suceava a obtinut finantare. Daca pana in vara anului viitor nu se va face nimic, aeroportul iesean risca sa-si inchida portile. „Aeroportul de la Iasi se poate inchide daca pista nu va fi refacuta in cel mai scurt timp. La ora actuala, pista are foarte multe dale stricate si care trebuie refacute de urgenta. Acum, iarna, nu va fi nevoie, dar imediat cum se dezgheata, ar trebui ca lucrarile sa demareze. Oricum, daca operatorii aleg sa-si mute cursele la Suceava, atunci va fi foarte greu. Aeroportul Iasi risca sa-si piarda statutul de aeroport international daca nu vom mai avea nici o cursa externa. Intr-un asemenea caz se pierd si finantarile din bani europeni, ramanand doar varianta fondurilor guvernamentale si locale”, a spus Lucian Flaiser, fostul presedinte al CJ Iasi.

Demersurile actualului sef al CJ Iasi au fost mai mereu blocate fie de PD-L la Bucuresti, unde Flutur s-a folosit de toata influenta sa, fie pe plan local de USL. Cum Nichita vrea sa scape de Simirad, consilierii PSD au reusit sa puna bete in roate proiectului.

Flutur s-a bazat pe faptul ca Iasul nu a avut o strategie pe termen lung de dezvoltare din punct de vedere economic si pe lipsa unui grup de lucru care sa gandeasca si sa propuna initiative de dezvoltare social-economica a judetului. El s-a bazat si pe servilismul sefului de filiala de la Iasi, senatorul Dumitru Oprea. Cum nu a reusit sa-i controleze pe Mihaela Popa si Petru Movila, prim-vicepresedintele PD-L a tras toate sforile pentru a-l planta pe Oprea in fruntea organizatiei de la Iasi. Profesor universitar si senator in Parlamentul Romaniei, Oprea nu a reusit sa faca mai nimic pentru PD-L Iasi in cele doua luni de cand a fost numit presedinte. Fara nici o viziune de viitor, fara sa vina cu proiecte concrete, senatorul nu a facut altceva decat sa tina filiala in loc, iar pentru orice interventie il suna pe Flutur ca sa-i ceara parerea. Mai mult, Oprea doreste sa fie si candidatul filialei pentru Primaria municipiului Iasi si are nevoie de sustinerea prim-vicepresedintelui PD-L.

Gheorghe Flutur si-a plantat si cativa oameni de la Suceava in functii-cheie la Iasi, cel mai bun exemplu fiind Danut Bolohan, noul sef al Directiei Regionale Vamale. Pentru ca nu a reusit sa mute anumite institutii de la Iasi, Flutur a importat oameni din Suceava care sa fie la conducerea deconcentratelor.

Dezbatere publica

Cotidianul BUNA ZIUA IASI atrage atentia opiniei publice si asteapta reactiile cititorilor, stiindu-se faptul ca unele institutii mass-media iesene nu au pomenit nimic despre situatia creata, fiind implicate politic si aservite unor interese. Primarul Gheorghe Nichita a grupat cea mai mare parte a presei in interesul sau personal pentru candidatura la municipalitate, sprijinindu-se pe slabiciunea si servilismul unor lideri politici de la PD-L Iasi. Si liberalii ieseni, prin deputatul Relu Fenechiu, merg orbeste doar pe mana lui Gheorghe Nichita.

Asadar, iesenii, prin votul pe care l-au dat, au reusit sa creeze o clasa politica alunecoasa, care reprezinta doar interese personale ale sefilor de grup, nu ale majoritatii cetatenilor din judetul Iasi.




Comentarii
  • Rusine celor ce conduc Iasul si care au doar interese personale sau de partid.Din pacate ramanem doar un centru universitar si atat.Aeroportul este imperios necesar a fi modernizat.Pacat, vor vedea la vot ce obtin acesti pseudopoliticieni

  • O NESIMTIRE a celor ce ne reprezinta IASUL!!OARE CHIAR PE NIMENI NU INTERESEAZA acest oras de RAHAT???conteaza numai vilele…spagile…salariile lor nesimtite..afacerile!!!O RUSINE!!

  • Doi oameni sunt răspunzători: Simirad și Oprea. Care Oprea ? Vedeți că nu îl știți ? O panaramă care mâine-poimâine va ieși din nou pe străzile Iașiului să vă mintă din nou și să vă cerșească voturile. Lingăilor, veneticilor,l-ați pupat în kur fe Flutur și ați contribuit la plasarea fondurilor către Suceava. Dar ce să te aștepți de la un botoșănean care este mai apropiat de Suceava decât de Iași și de la un prahovean. Asta este, dacă Iașiul nu are valori !

  • Sa-l vad pe Nichita cum pleaca la Suceava cu masina ca sa mearga cu avionul la Bu***esti sau in alta parte atunci poate isi va da seama ce nu a facut !!!

  • chiar nu se pot intelege ca sa faca ceva pentu oras? in alte judete cum se poate? si asa e mic si amarat aeroportul, ramanem si fara asta. da babele voteaza ca ele nu se plimba cu avionul, pe autobuz e gratis. si uite asa riscam sa ramanem tot cu slugarnicii astia la carma orasului. mare pacat. chiar aveam nevoie de un aeroport modern la iasi.

  • Intr-un interviu acordat in urma cu cateva luni Flutur recunostea ca aeroportul din Suceava se va orienta mai mult spre transportul de marfuri decat spre pasageri, pentru ca Suceava nu are o perspectiva economica si un mediu de afaceri foarte dezvoltat.

  • HI HI HI SI HA HA HA Nichita sa traiasca sa-l mai alegem odata. Si-nca odata si odata si-o s-o faca si mai lata hai hai opriti plugul mai flacai,hai hai,la vot hai!

  • Un singur lucru trebuia sa faca stimabilul domn SIMIRAD …..sa se ocupe de modernizarea aeroportului !!! se pare ca s-a ocupat de mai multe prin cuba decat in orasul natal !!!

  • Se rezolva problema lui Relu Fenechiu o sa aterizeze numai la Suceava ca la Iasi nu mai are loc si in cazul asta inainte de aterizare no sa mai faca cruce de sase ori cu mana si 20 ori cu limba asa cum la-m vazut eu odata la o aterizare pe Aeroportul din Iasi (pentru cunoscatori vezi pista de la iasi) .La Suceava o sa fie pista mai lina si la aterizare nu mai trebuie sa te tii de scaun pentru ca cei de acolo au mai multe lemne si butoane de apasat .SUCCES DON RELU LA ATERIZARE.

  • bai rotarule esti prost? cum ***** sa zici ca s-a votat impotriva bosorogului senil? inteleg ca bocciul ala de g hio cel (caruia ii cenzurati numele pe forum, cum c a c a t sa te cheme ghi o cel?:)) ) te pune sa-l scupi pe nichita, dar sa-l pupi in cur pe porkan? chiar asa? sunteti de tot c a c a t u l.

  • Sa stiti ca nu cu mult timp in urma un avion deranja linistea Tatarasului la fiecare 2 zile. Venea de la Baneasa. Si era o cursa comasata cu Suceava. Coborau 9 sau * parlamentari la Iasisi urcau alti 5 pasageri obisnuiti. Totalul anual de pasageri era atunciaproape 5***. Citiva ani mai tirziu traficul ajungea deja la sute de mii de pasageri pe an. Si asta in conditiile in care Suceava si Bacau NU reuseau sa aiba trafic. Aceste realizari se datoreaza conducerii inteligente si dedicarii. Astazi ?…..
    Ce se poate spune despre zilele de astazi ?
    Ca avem un timpit retardat emotional si mai ales intelectual in fruntea Judetului, care nici nu stie ce este ala avion…si la ce foloseste un aeroport unei regiuni….in opinia domnului profesor universitar de matematica Constantin Simirad in loc sa mearga cu avionul, pasagerii, ar face bine sa mearga cu caruta…citat din intelepciunile sclerotice ale besinosului de saptezeci si ceva de ani….Cititorule iesean !!! Atentie !!! Retardatul asta TE REPREZINTA in lume !! Chiar esti si tu de aceeasi teapa mizerabila ca el ?

Adauga un comentariu