Magazin

Adevarul despre pateul de pe piata romaneasca

Publicat: 09 oct. 2013
1

Aproape toate tipurile de pate de pe piata romaneasca, din cele 46 analizate, contin aditivi alimentari (E-uri), releva ultimul studiu realizat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPSR) – InfoCons.

Rezultatele studiului au aratat ca, din cele 46 de tipuri de pate analizate, 6,52% nu au niciun E, 19,56% au doua E-uri, 13,04 % contin sase E-uri, iar 8,69 % contin noua E-uri, scrie Agerpres.

Doar in pateul provenit de la doi dintre producatorii analizati nu a fost specificat niciun aditiv alimentar, in timp ce in alte trei produse ale altor producatori/distribuitori s-a gasit numai conservant (E250), respectiv, nitrit de sodiu.

Cercetarea a mai aratat ca 30,43% dintre produsele tip pate studiate nu au specificate informatii cu privire la valorile energetice. Potrivit specificatiilor etichetelor, cele mai mari valori energetice sunt de 321 kcal/100 g, iar cea mai mica valoare este de 125 kcal/100 g.

Mostrele analizate au fost achizitionate in mod aleatoriu si anonim de reprezentatii ANPCPPS Romania din supermarketurile de pe teritoriul tarii, in perioada iulie — august 2013.

Producatorii/distribuitorii analizati sunt urmatorii: Scandia Food, Tulip Food Company (distribuitor: Marathon Distribution Group), Mega Image, Orkla Foods, Hame, Glina, Prefera Foods, Carrefour, Productie Ardealul, Billa, Auchan, Lidl Discount, Hypermarche, real,-Hypermarket, Vascar.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de ANPCPPS Romania — InfoCons, in cadrul consortiului International Consumer Research&Testing (ICRT) pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea consumatorului sa fie facuta in cunostinta de cauza.




Comentarii
Adauga un comentariu