Actualitate

Acesta este sfarsitul RATP Iasi! Planul de schimbare radicala a transportului public – FOTO

Publicat: 12 ian. 2016

@ Acestea sunt ultimele zile de viata ale regiei locale de transport, care a intrat in insolventa din cauza unor datorii istorice @ Autoritatile locale au intocmit un plan, prin care transportul public local va cunoaste o schimbare totala in ceea ce priveste forma de organizare

Acestea sunt ultimele zile de viata ale regiei locale de transport, care a intrat in insolventa din cauza unor datorii istorice. Potrivit conducerii RATP Iasi, planul de reorganizare a fost depus recent la Tribunalul Sindic, pentru ca regia sa poata iesi din insolventa, iar daca acest lucru nu s-ar fi intamplat, ar fi urmat procedura falimentului. In cazul noului plan de reorganizare, toti creditorii ar putea primi sume mai mari de bani fata de cat ar fi primit in cazul falimentului. Astfel, la mijlocul lunii februarie se va intruni adunarea creditorilor, dupa care dosarul ajunge pe masa judecatorului sindic pentru aprobare.

Citeste si: Directorul care joaca Counter-Strike in timpul serviciului cere 4 miliarde de la RATP – FOTO

Citeste si: Iata ce teapa au luat aceste firme dupa falimentul RATP
 
„A fost depus dosarul de reorganizare la Tribunalul Sindic, la Registrul Comertului si la creditorii importanti ai RATP Iasi. Dupa o perioada in care dosarul va fi analizat, cel mai probabil pe data de 12 februarie, are loc Adunarea Generala a Creditorilor, iar cu aprobarea lor, dosarul va merge la judecatorul sindic”, a explicat Maricel Gherca, director general si administrator special al RATP Iasi.
Stoparea procedurii de insolventa si transformarea in societate pe actiuni ar fi realizabila abia din vara acestui an, dupa ce vor fi facuti o serie de pasi juridici. Conform conducerii RATP, reorganizarea se bazeaza pe patru surse de finantare. Prima dintre acestea se regaseste în veniturile rezultate din transport si eventuala extindere pe raza Zonei Metropolitane Iasi. Celelalte surse de finantare ar veni din recuperarea creantelor existente, conversia creantei Primariei Iasi în actiuni si cesiunea creantei RATP catre ANAF.

Transformarea regiei in societate pe actiuni

Practic, schimbarea urmarita de conducerea RATP inseamna transformarea regiei in societate pe actiuni, a carui actionar unic sa fie Primaria Iasi. Pana la acoperirea datoriilor insa, activitatea ar urma sa se realizeze sub supravegherea creditorilor si administratorului judiciar.

Citeste si: Pensionarii, electoratul transformat in groparul transportului public

Citeste si: REVOLTATOR! Iesenii au cel mai scump transport public din Romania, dar calatoresc in harburi – FOTO

În ceea ce priveste creditorii, reprezentati de ANAF si DGRFP Iasi, implementarea planului de reorganizare va creste gradul de recuperare al creantelor detinute de catre acestia în proportie de 100 la suta. Asta ar insemna si o solutie de pastrare a locurilor de munca ale actualilor salariati. „În ceea ce priveste creanta detinuta de catre Municipiul Iasi asupra RATP, conversia acesteia în actiuni, ulterior transformarii regiei în societate pe actiuni, va conduce la maximizarea beneficiilor pe care acesta le poate obtine, atât în calitate de actionar, cât si de creditor, în special prin detinerea unui numar mai mare de actiuni care, ulterior iesirii din insolventa a regiei, ar putea fi valorificate”, au declarat reprezentantii Primariei Iasi. Acest plan ar urma sa se întinda pe o perioada de trei ani.

Principalii creditori inscrisi la masa credala

Datoriile actuale ale regiei se ridica la circa 180 milioane lei. Administrator judiciar in aceasta procedura este Societatea Civila Profesionala Capital Insol S.P.R.L. Printre firmele si institutiile publice ce au iesit cu pierderi in urma colaborarii cu RATP Iasi se numara Spitalul Sfantul Spiridon, Spitalul Clinic CF Iasi, ApaVital, ANAF, ANRSC sau chiar Primaria Iasi, care revendica peste 69 milioane de lei pentru concesionarea serviciului de transport public catre RATP. Asta se intampla in conditiile in care, Primaria Iasi este principalul vinovat pentru falimentarea regiei, neachitand la timp contravaloarea gratuitatilor acordate celor aproape 30.000 pensionari din Iasi.

Citeste si: Falimentul transportului public iesean este iminent! Statul a pus sechestru pe tramvaiele RATP

Alte revendicari vin de la Dalkia Termo Iasi, cu 914 mii lei, sau E.ON, cu 134 mii lei. O cerere ciudata vine din partea Unistil SA, concurentul privat al regiei, care revendica 40 mii lei.
Conform dosarului, valoarea bunurilor administrate de RATP Iasi este de aproape 245 milioane lei, insa in proprietatea regiei se afla bunuri in valoare de doar 7 milioane lei, iar asta se intampla in urma unor combinatii facute de Primaria Iasi in ultimii ani. Conform documentelor, in patrimoniul regiei sunt piese auto in valoare de 2,6 milioane lei, bunuri consumabile in valoare de 1,8 milioane lei si conturi de 1,5 milioane lei.




Comentarii
  • Nu e sfarsitul, stati linistiti. E praf in ochi. Regia nu va fi transformata in SA deoarece ar trebui sa preia si datoriile odata cu drepturile si doar un judecator corupt ar accepta un astfel de plan de reorganizare. Actionarul unic va fi consiliul local Iasi si nu cred ca acesta va vota in favoarea preluarii datoriilor. Daca pana acum CL Iasi a dus regia in faliment de 3 ori ce ar putea face mai mult decat pana acum daca o transforma in SA??? Adica aceeasi Marie cu alta palarie…Datoriile raman si la SA, ele nu dispar. La judecatorul sindic te duci cu ceva realizabil, or in cazul de fata nu s-a votat in CL transformarea RATP -ului in SA. Poate va mai documentati pe la BZI inainte de a scrie astfel de articole…de ani de zile se vehiculeaza aceasta schimbare in SA, nu e ceva nou…

Adauga un comentariu